نکته جالب در کارنامه سرمربی جدید پرسپولیس؛ رویارویی با استقلال در گروه مرگ! (عکس)

نکته جالب در کارنامه سرمربی جدید پرسپولیس؛ رویارویی با استقلال در گروه مرگ! (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- خوان کارلوس گاریدو، دو بار سابقه رویارویی با آبی‌های تهران را به عنوان سرمربی العین در کارنامه خود دارد که در هیچکدام از این دو بازی سربلند بیرون نیامده است.

به گزارش فوتبالی، درحالی که ماتزاری طی چند روز اخیر کاملا به نیمکت پرسپولیس نزدیک شده بود و چیزی تا امضای قرارداد نمانده بود، ناگهان به خاطر یک سری ماجراها این توافق حاصل نشد تا پرسپولیسی‌ها درنهایت با خوان کارلوس گاریدو به توافق برسند.

این سرمربی 55 ساله اسپانیایی، تاکنون هدایت تیم‌های زیادی را چه در قاره اروپا، و چه در آفریقا و آسیا برعهده داشته و از این لحاظ می‌توان او را یک سرمربی باتجربه دانست. اما یکی از سوابق فوتبالی گاریدو که می‌تواند بسیار برای فوتبالدوستان ایرانی جذاب باشد، دوران حضور او در العین امارات است، سالی که این تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و دو بار با استقلال تهران رو به رو شد.

العین در سال 2019، با خوان گاریدو به عنوان جانشین زوران مامیچ به توافق رسید تا این مربی اسپانیایی هدایت تیم را به مدت یک فصل برعهده بگیرد. در آن سال، العین در گروه C لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و با تیم‌های الهلال، الدحیل و استقلال همگروه شده بود، گروهی که صعود از آن بسیار دشوار به نظر می‌رسید و کارشناسان از آن به عنوان گروه مرگ یاد می‌کردند.

در تاریخ 21 اسفند سال 97، بازی رفت استقلال - العین در مرحله گروهی برگزار شد و شاگردان گاریدو در ورزشگاه آزادی به مصاف آبی‌های تهران رفتند. سرمربیگری استقلال در آن بازی بر عهده وینفرد شفر بود که آخرین روزهای خود روی نیمکت آبی‌ها را سپری می‌کرد.

در آن بازی، فرشید باقری در دقیقه 53 برای استقلال گلزنی کرد و تیمش را 1-0 جلو انداخت، اما در ادامه، تسوکاسا شیوتانی، بازیکن ژاپنی العین موفق شد دروازه استقلال را باز کند و کار را به تساوی بکشاند. این دیدار در پایان با تساوی 1-1 به پایان رسید.

بازی برگشت العین و استقلال در تاریخ 30 اردیبهشت 98 در امارات برگزار شد که این بار فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال حضور داشت. استقلال توانست با هدایت مجیدی، العین را با نتیجه 2-1 شکست دهد و شاگردان گاریدو را به قعر جدول گروه C بفرستد. گل‌های استقلال در آن بازی توسط محمد دانشگر و مرتضی تبریزی به ثمر رسید.

علیرغم این پیروزی، استقلال آن سال در رده سوم جدول به کار خود پایان داد تا همراه با العین از مسابقات آسیایی کنار برود. در نهایت، این الهلال و الدحیل بودند که توانستند به عنوان تیم‌های اول و دوم به مرحله حذفی راه پیدا کنند، در آخر هم که لیگ قهرمانان آسیا 2019 با قهرمانی الهلال عربستان به پایان رسید.

اینکه سرمربی جدید پرسپولیس دو بار سابقه رویارویی با استقلال، یعنی رقیب شماره یک قرمزها را در کارنامه دارد، می‌تواند در نوع خود نکته جالبی باشد و فوتبالدوستان بی‌صبرانه منتظرند ببینند عملکرد گاریدو این بار به عنوان سرمربی پرسپولیس مقابل استقلال به چه صورت خواهد بود، عمکردی که به عنوان سرمربی العین تعریف چندانی نداشت و به یک شکست و یک تساوی مقابل آبی‌ها ختم شد.

7474