طارمی: اینتر را به دلیل قدمت و بزرگی انتخاب کردم/ پرتغال همیشه خانه دوم من می‌ماند

طارمی: اینتر را به دلیل قدمت و بزرگی انتخاب کردم/ پرتغال همیشه خانه دوم من می‌ماند

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم ملی‌پوش کشورمان با اشاره به حضورش در اینتر گفت که برای بازی در این تیم هیجان‌زده است.

به گزارش فوتبالی، مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی کشورمان که با تازگی به اینتر ایتالیا پیوسته است، بامداد سه‌شنبه در یک برنامه تلویزیونی درباره حضورش در تیم قهرمان ایتالیا، گفت: قراردادم از چند وقت قبل قطعی شده بود اما به خاطر احترام به باشگاه پورتو نمی‌خواستم رسما اعلام کنم.

قبول پیشنهاد اینتر زمان زیادی نمی‌خواست

وی درباره اینکه چرا با وجود پیشنهادات دیگری که سال‌های قبل داشت تا پایان قراردادش در پورتو ماند و پس از آن اینتر را انتخاب کرد، اظهار داشت: پیشنهادات زیادی در یکی دو سال داشتم اما با مشورت به این نتیجه رسیدم که در پورتو ماندگار شوم و در پایان فصل به عنوان بازیکن آزاد به تیم دیگری بروم. برای ماندن در پورتو، فقط یک جلسه بیرون باشگاه داشتم، من یک مطلبی را گفتم و آنها گفتند نه و همانجا موضوع من و پورتو تمام شد.جدا از پیشنهادهای کشورهای حوزه خلیج فارس که آنها کنار می‌گذارم، چون رو به جلو و به پیشرفت فکر می‌کنم، به جز اینتر پیشنهاداتی از تیم‌های ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی داشتم.

طارمی درباره دلیل انتخاب اینتر، تصریح کرد: باشگاه اینتر را به دلیل قدمت و بزرگی انتخاب کردم و همیشه پیشرفت را به مسائل دیگر ترجیح می‌دهم. هر کسی در اینتر بازی می‌کند باید بازیکن درجه یکی باشد و در این تیم باید برای بازی کردن باید تلاش کنید درجه یک باشید. برخی پیشنهادها احتیاج زیادی به فکر کردن ندارند و شما تصمیم می‌گیرید، قبول کنید.با سیمونه اینزاگی سرمربی اینتر، چند دقیقه صحبت کردم و نظر خوبی نسبت به من داشت. کار کردن در اینتر هیجان‌انگیز است.

مهاجم ایرانی اینتر با بیان اینکه دو هفته دیگر باید در ایتالیا باشم و ۱۳ جولای تمرینات آغاز می‌شود، درباره زمان قراردادش، یادآور شد: قراردادم ۲ + ۱ است که دو سال قطعی است و برای سال سوم باید دوباره مذاکره شود و شماره ۹۹ را به احتمال زیاد انتخاب خواهم کرد.

پرتغال همیشه خانه دوم من می‌ماند

وی درباره جو احساسی بازی خداحافظی‌اش با پورتو، یادآور شد: حس خیلی خوبی است وقتی در تیمی به عنوان یک بازیکن خارجی بازی می‌کنید اما احساس غریبگی نمی‌کنید و پرتغال را خانه دوم خودم می‌دانم. حس هواداران پورتو خیلی در زندگی شخصی من تاثیر داشت. به هواداران این تیم گفته‌ام که تا پایان عمر یک پورتویی دو آتشه باقی خواهم ماند.

طارمی درباره رابطه‌اش با سرمربی پورتو که مانند او در پایان فصل از این تیم جدا شد، گفت:سرجیو کنسیسائو مربی خیلی خوبی از نظر تکنیکی، تاکتیکی و آنالیزخوان است و در تمرینات خیلی سخت‌گیر است.

باشگاهی برای استعدادیابی جوانان تاسیس کردم

مهاجم ملی‌پوش کشورمان در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به تاسیس یک باشگاه در بوشهر، اظهار داشت: یک سال است که باشگاه شهریار را تاسیس کرده‌ام و اسم این باشگاه را به خاطر ادای احترام به‌ آقای دایی که من را از تیم بوشهر به پرسپولیس آورد و راه پیشرفتم هموار شد، شهریار گذاشته‌ام. مدیریت باشگاه را یکی از دوستانم بر عهده دارد. هدفم کشف و بها دادن به استعدادهای بازیکنان جوان است.

بازی کردن با احساسات هواداران درست نیست

وی درباره فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند با پرسپولیس و تکرار داستان فصل گذشته، گفت:با احساسات هواداران بازی کردن درست نیست و این را من تجربه کرده‌ام و برای من درس شده است. البته هر بازیکن شرایط خودش را دارد و ممکن است یک بازیکن، چند خانواده را از نظر مالی حمایت کند و به همین خاطر باید از نظر مالی باید تامین باشد و هوادار باید یک حدی هم به فکر بازیکن باشد.

طارمی افزود: سال گذشته پس از پیشنهاد استقلال با علیرضا بیرانوند صحبت کردم و روی او تاثیر گذاشتم و گفتم این کار را نکن. با توجه به این همه سال حضور در پرسپولیس، پل‌های پشت سرت را خراب نکن.البته معتقدم مدیران بازیکن را نباید جلوی هواداران قرار دهند و خراب کنند.

برخی بازیکنان، بازی با ازبکستان را جدی نگرفتند

وی در ادامه با اشاره به صعود تیم ملی به دور سوم انتخابی جام‌جهانی، گفت: در این دور عملکردمان نسبت به دور قبل کاملا راضی هستم. بازی رفت را با ازبکستان می‌توانستیم ۴ یا ۵ بر صفر ببریم. نیمه اول را دو بر صفر جلو بودیم اما بعد از شروع نیمه دوم با اتفاقاتی که افتاد تیم بهم ریخت. بین نیمه سر بازوبند کاپیتانی نبود و به خاطر غرور بازیکنان بود.

وی افزود: در بازی برگشت با ازبکستان هم یک سری بازیکن بی‌انگیزه بودند. این مسئله را به کادر فنی منتقل کردم. معتقدم در تیم ملی بازی تشریفاتی نداریم و نباید با توجه به اینکه صعود کرده‌ایم، بازی را آسان بگیریم و باید کیفیت خودمان را حفظ کنیم اما در بازی برگشت با ازبکستان با توجه به صعود، گوش برخی بازیکنان بدهکار نبود و انگیزه نداشتند.

وی درباره جوانگرایی در تیم ملی فوتبال هم تصریح کرد: پیراهن تیم ملی برای بازیکنی است که لیاقت پوشیدن آن را داشته باشد و این حتی از عملکرد فنی بازیکن مهم‌تر است. بازیکنان جوان هم باید بدانند که پیراهنی به آنها رسیده که میراث بازیکنان بزرگی بوده و باید تلاش کنند بهترین عملکرد را داشته باشند.بازیکنان خوب و مستعدی داریم که از نظر فنی خوب هستند و باید از نظر شخصیتی به جایگاهی برسند که سال‌های سال در تیم ملی حضور داشته باشند.

طارمی درباره عملکرد امیر قلعه‌نویی در تیم ملی هم گفت: امیر قلعه‌نویی از نظر مدیریتی قوی است و آنها را مدیریت می‌کند. بازیکنان بزرگ را در چند روز اردو مدیریت کرد و مدیریت قلعه‌نویی باعث شد تا کار در تیم ملی جمع شود و چنین نتایجی بگیریم.

مصاحبه‌های حاشیه‌ساز بلای لیگ ایران شده است

ملی‌پوش ایرانی باشگاه اینتر در ادامه با انتقاد از مصاحبه‌های پرحاشیه در لیگ ایران، گفت: مسائل حاشیه‌ای در لیگ ایران بر مسائل فنی غلبه دارد و این به لیگ و فوتبال ایران ضربه زد و باید فدراسیون شرایط را برای مصاحبه‌های حاشیه‌ساز سخت‌تر کند. در صورت ادامه این مسیر، وضعیت سال به سال شرایط بدتر می‌شود و دورنمای خوبی را پیش‌بینی نمی‌کنم و بازیکنان جوان چیزهای خوبی را یاد نمی‌گیرند.

اگر برگردم برای یک کار بزرگ به پرسپولیس بر می‌گردم

طارمی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است روزی به پرسپولیس برگردد، اظهار داشت: یک روز اگر بخواهم به پرسپولیس برگردم، روزی خواهد بود که بتوانم کار بزرگی را برای این تیم انجام بدهم.

7474