توضیح عجیب طارمی درباره بازی رفت ایران و ازبکستان؛ چند نفر شیطنت کردند!

توضیح عجیب طارمی درباره بازی رفت ایران و ازبکستان؛ چند نفر شیطنت کردند!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی ایران در مرحله اول مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 با تیم‌های ازبکستان، ترکمنستان و هنگ کنگ همگروه بود و در نهایت با 4 پیروزی و دو تساوی به عنوان صدرنشین از گروهش صعود کرد و راهی مرحله دوم شد.

به گزارش فوتبالی، جدی‌ترین رقیب ایران در مرحله اول ازبکستان بود که در هر دو بازی رفت و برگشت موفق شد ایران را متوقف کند. در بازی رفت در تاشکند ایران در نیمه اول دو گل زد و نوید یک پیروزی مقتدرانه و پرگل را داد. اما در نیمه دوم همه چیز عوض شد و ازبکستان توانست بازی را مساوی کند.

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران که در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل ازبکستان بازی کرد شب گذشته مهمان برنامه فوتبال برتر بود و در بخشی از صحبت‌هایش درباره آن مسابقه توضیح داد. توضیحاتی که البته چندان هم واضح نبود و فقط کنجکاوی علاقمندان به تیم ملی را برانگیخت.

ابتدا محمد حسین میثاقی با اشاره به بازی رفت ایران و ازبکستان گفت: «در نیمه دوم انگار تیم دیگری وارد زمین شده بود. در نیمه اول بازی دست ما بود و کلی موقعیت داشتیم اما در نیمه دوم خودمان بازی را به آنها دادیم و دو گل دریافت کردیم.»

طارمی در این باره گفت: «خوب نیست که بخواهم وارد اتفاقاتی بشوم که در بازی رفت مقابل ازبکستان در تاشکند افتاد. ما می‌توانستیم آن بازی را با 3 یا 4 گل ببریم. چون نیمه اول دو گل زده بودیم. بعد رفتیم رختکن. اما بعد از چند دقیقه یک سری شیطنت‌ها از سوی برخی بازیکنان انجام شد.»

میثاقی که خیلی کنجکاو شده بود پرسید: «نمی‌خواهی بگویی چه شد؟ مساله کاپیتانی بود؟»  

طارمی در پاسخ گفت: «نه. اما بعد از آن اتفاقات و گذشت ده پانزده دقیقه تیم ما از هم پاشید و مسابقه‌ای را که می‌توانستیم ببریم خودمان به ازبک‌ها تقدیم کردیم. در بازی تهران هم بی‌انگیزه بودیم و من این را از تمرینات احساس می‌کردم و حتی به کادر فنی هم گفته بودم.»

خیلی مشخص نیست که آن روز بین دو نیمه چه اتفاقاتی در رختکن تیم ملی ایران افتاد. طارمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در این باره به مساله غرور بازیکنان اشاره کرد که باز هم مشخص نشد واقعیت ماجرای آن روز چه بوده است.

1359