آغاز فاز جدید پروژه مبارزه با فساد در فوتبال ایران؛ احضارهای جدیدی در راه است

آغاز فاز جدید پروژه مبارزه با فساد در فوتبال ایران؛ احضارهای جدیدی در راه است

پایگاه خبری فوتبالی- پیگیری ماجرای فساد در فوتبال که از باشگاه مس رفسنجان آغاز شده است باعث شده پای چند باشگاه دیگر هم به این ماجرا باز شود.

به گزارش فوتبالی، حدود دو ماه از شروع افشای فساد در باشگاه مس رفسنجان گذشته است و 7 نفر در ارتباط با این پرونده تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند. در حال حاضر یکی از مدیران سابق سازمان لیگ و رییس سابق کمیته داوران و عضو فعلی هیات رییسه فدراسیون فوتبال، در رابطه با این پرونده در بازداشت هستند. دو نفر از مدیران سابق باشگاه مس رفسنجان، یکی از مدیران سابق سازمان لیگ و یک فعال رسانه‌ای با وثیقه آزاد هستند و یکی دیگر از فعالان رسانه‌ای درگیر این پرونده است. مدیرعامل باشگاه شمس آذر قزوین هم دیروز بازداشت شده و به نظر می رسد، مبارزه با فساد در فوتبال ایران، این بار جدی تر از هر زمانی، در حال پیگیری است که جای امیدواری دارد.

ظرف روزهای گذشته، رسانه‌ها جزییات بیشتری از پرونده مس رفسنجان را افشا کردند اما ظاهرا پیگیری‌های اخیر باعث شده است نهادهای نظارتی به سرنخ‌های تازه‌ای درباره فساد در فوتبال برسند و البته قبلا هم فوتبالی اعلام کرده بود، به اطلاعاتی دست پیدا کرده که سرنخ‌های جدید، پای چند باشگاه دیگر را هم به این پرونده باز کرده است. باشگاه‌هایی که اولا همگی صنعتی هستند و ثانیا همگی در همین استان یعنی کرمان حضور دارند. به زودی هم متهمانی که به این پرونده‌ها مرتبط هستند به دادگاه احضار خواهند شد و احضارهای جدیدی هم در راه است.

البته این طور نیست که موضوع فساد در فوتبال صرفا در باشگاه‌های استان کرمان وجود داشته است. در چند باشگاه و چند استان دیگر هم مدارکی در ارتباط با این پرونده یافت شده است و قطعا نهادهای نظارتی به زودی وارد پرونده بقیه باشگاه‌ها در سایر استان‌ها هم خواهند شد.

1359