عبدی: کار نیمه تمام ما قهرمانی با جوانان در آسیا است

عبدی: کار نیمه تمام ما قهرمانی با جوانان در آسیا است

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی جوانان در خصوص وضعیت تیم ملی جوانان پیش از اعزام به کافا گفت: ما برای این نمی‌رویم که فقط در مسابقات شرکت کنیم. ما می‌خواهیم کار نیمه تمام خودمان با نوجوانان را با جوانان به اتمام رسانیم که آن هم قهرمانی در آسیاست.

به گزارش فوتبالی، حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان در حاشیه تمرین امروز پیش از اعزام به تورنمنت کافا گفت: بعد از اینکه کار نوجوانان تمام شد، اصرار بر این بود که کار جوانان زودتر آغاز شود ولی 18 فروردین این اتفاق رخ داد و ما باید کار چند ماهه را خیلی سریع انجام می‌دادیم. شاید حدود 6 شهرستان رفتیم و اردوهایمان را نیز برگزار کردیم. تمام این اتفاقات در همین یکی دو ماه گذشته رخ داد که ما خودمان را بهتر برای بازی‌های مقدماتی آماده کنیم.

وی ادامه داد: بازی‌های کافا یکی از بازی‌هایی است که می‌تواند باعث هماهنگ‌تر شدن بچه‌ها شود. در هر صورت در کافا ما با نوجوانان که 2 سال گذشته رفتیم، توانستیم در عرض 15 روز قهرمان مسابقات شویم. نه که مسابقات ساده باشد ولی از همان گروه‌ها 2 تیم به جام جهانی راه یافتند.

سرمربی تیم ملی جوانان گفت: امیدوارم آنجا شرایط مسابقات خوب باشد و زمین و امکانات خوب باشد تا بتوانیم تجربه خوبی بدست آوریم. 

عبدی گفت: ما اگر قرار باشد فقط حضور پیدا کنیم، حضور پیدا نکنیم بهتر است. ما باید حضور پیدا کنیم و نتیجه بگیریم. البته فوتبال است و عوامل انسانی دارد و ممکن است هدف شما را به تعویق بیاندازد. این تیم 9 نفر جدید دارد، 17 نفر تیم قدیمی هستند و ما درها را نبستیم. هر کسی لیاقت این را دارد که به تیم ملی دعوت شود. در هر صورت ما برای این نمی‌رویم که فقط در مسابقات شرکت کنیم. ما می‌خواهیم کار نیمه تمام خودمان با نوجوانان را با جوانان به اتمام رسانیم که آن هم قهرمانی در آسیاست.

عبدی اظهار داشت: امیدوارم همه به ما کمک کنند. ما قابلیت این را داریم وقتی که کره و ژاپن را شکست می‌دهیم، می‌توانیم در رابطه با قهرمانی هم نه تنها فکر کنیم، بلکه به آن برسیم. در جام جهانی باید امکانات بیشتری نسبت به بزرگسالان به تیم‌های پایه بدهیم تا بتوانیم آینده‌ای برای فوتبالمان متصور باشیم. حمایت لازم می‌تواند باعث شود که پیشرفت آنچنانی که دلمان می‌خواهد برسیم. 

سرمربی تیم ملی جوانان اظهار داشت: امیدوارم در قرقیزستان زمین به این صافی باشد تا بتوانیم روی زمین بازی کنیم و بچه‌ها یاد بگیرند. ما استعدادهای زیادی داریم،‌ فقط باید امکاناتمان را نسبت به استعدادهایمان هماهنگ کنیم. اگر لیگ برتر را نگاه کنیم،‌می‌بینیم که افت کیفیت داریم و ما باید بیشتر حمایت کنیم و به جوانان بیشتر امکانات بدهیم.

عبدی گفت: ما با لائوس بازی کردیم و آن تیم به عنوان تیم دوم صعود کرد. این یعنی لائوس دارد پیشرفت می‌کند و ما دیگر نباید به اسامی کشورها نگاه کنیم. پیشرفتی که در هندوستان دارد شکل می‌گیرد، وحشتناک است. میانمار و تایلند هم به همین شکل. همه پیشرفت کرده‌اند و همه بازی‌ها سخت است و ما هدفمان این است که از گروه صعود کنیم و بعد به بحث‌های دیگر بیاندیشیم. 

وی ادامه داد: ما در پی این هستیم که آن چیزی که نیاز داریم به کادر فنی اضافه شوند. افراد پرشمار دلیلی بر موفقیت نخواهد بود بلکه باید آدم‌های تاثیرگذار باید بیایند و چابک باشند و هزینه‌های منطقی صرف شود. دستیار بی‌کاری در کنار زمین نداشته باشیم.

عبدی گفت: از سال گذشته من هنوز قرارداد ندارم. الان در پی این هستم که فدراسیون زودتر قراردادها را آماده کند. اصرار من این است که خدایی ناکرده اگر اتفاقی در کنار زمین یا در مسافرت برای بچه‌ها رخ بدهد، قرارداد وجود داشته باشد.

9098