ایران - بوسنی در جام جهانی؛ ۱۰ سال گذشت!

ایران - بوسنی در جام جهانی؛ ۱۰ سال گذشت!

پایگاه خبری فوتبالی - ۱۰ سال پیش در چنین روزی ایران و بوسنی در جام جهانی برزیل به مصاف هم رفتند.

به گزارش فوتبالی، گذر زمان را شاید بتوان از این عکس تیمی تیم ملی فهمید؛ تیمی که در سومین بازی مرحله گروهی خود در جام جهانی پس از تساوی مقابل نیجریه و باخت لحظه آخری مقابل آرژانتین، با اعتماد به نفس بیشتری به مصاف تیم بوسنی رفت اما در نهایت با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

رضا قوچان‌نژاد زننده تک گل ایران در آن بازی و البته در آن جام بود تا تیم ملی در اولین جام جهانی خود با کارلوس کی‌روش علی رغم اینکه از مرحله گروهی و با یک امتیاز حذف شد، رضایت عمومی فوتبال‌دوستان را به دست آورده باشد.

نکته جالب درباره تصویر عکس تیمی یوزهای ایرانی این است که فقط دو بازیکن از آن تیم در حال حاضر هنوز مشغول بازی هستند. علیرضا حقیقی دروازه‌بان ۳۶ ساله کنونی هوادار که در آن تورنمنت، سورپرایز کارلوس کی‌روش برای حضور در ترکیب تیم ملی بود و نمایش نسبتا خوبی در جام جهانی داشت و احسان حاج‌صفی ۳۴ ساله که اگر چه بعد از جام ملتهای آسیا، جایی در فهرست تیم ملی نداشته اما صحبتهای اخیر امیر قلعه‌نویی نشان می‌دهد که شاید این بازیکن، دوباره شانس حضور در اردوی تیم ملی را پیدا کند.

۹‌ بازیکن بعدی همگی بازنشسته شده‌ و کفش‌ها را آویخته‌اند. جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، سید جلال حسینی و مسعود به عنوان سرمربی و مربی، در لیگ برتر و تیم ملی، حضور دارند و نفراتی نظیر پژمان منتظری و اشکان دژاگه هم به دنبال ورود به دنیای مربیگری هستند و اگر می‌خواهید آمار رضا قوچان‌نژاد را بگیرید، حتما به اینستاگرام پسر طلایی فوتبال ایران در آن مقطع سر بزنید.

1997