خبر خوش به لیگ برتری‌ها؛ لیست تیم‌ها جا باز کرد!

خبر خوش به لیگ برتری‌ها؛ لیست تیم‌ها جا باز کرد!

پایگاه خبری فوتبالی - کارگروه ناظر بر قراردادها از برخی تصمیمات محدودکننده خود برای لیست تیم‌ها عقب نشینی کرده است.

به گزارش فوتبالی، دستورالعمل جدید حاکم بر قراردادهای باشگاه های لیگ برتری برای فصل آینده امروز در سایت سازمان لیگ منتشر شد که نکات جالبی در آن به چشم می‌خورد که یکی از این موارد عقب‌نشینی کارگروه ناظر بر قراردادها از برخی تصمیمات محدودکننده خود برای لیست تیمهاست.

این کارگروه که فصل گذشته اجازه ثبت قرارداد ۱۹ بازیکن بزرگسال را به تیم‌ها داده بود و اعتراضات بسیاری را هم در این زمینه به خود دید، در دستورالعمل جدید با افزایش یک سهمیه موافقت کرده تا از فصل جدید باشگاه‌ها امکان ثبت قرارداد ۲۰ بازیکن را داشته باشند و بدین ترتیب و فقط با این تغییر، ۱۶ بازیکن بزرگسال بیشتری نسبت به فصل گذشته می‌توانند برای فصل جدید در لیگ برتر بازی کنند.

دیگر عقب‌نشینی کارگروه در این زمینه، بازگشت دوباره سهمیه زیر ۲۵ ساله‌هاست که فصل گذشته حذف شده بود. به موجب این قانون اگر بازیکنی فصل گذشته جزو سهمیه زیر ۲۳ سال باشگاهی بوده و حالا ۲۳ سال را رد کرده است، در صورت اینکه در همان باشگاه به کارش ادامه دهد جزو سهمیه زیر ۲۵ سال خواهد بود و بزرگسال محسوب نمی‌شود. موضوعی که باز هم باعث باز شدن جا برای بازیکن بیشتر در لیست تیم‌ها می‌شود.

1997