لژیونر، سهمیه خارجی محسوب نمی‌شود

لژیونر، سهمیه خارجی محسوب نمی‌شود

پایگاه خبری فوتبالی - سهمیه بازیکنان خارجی لیگ برتر با تغییراتی رو به رو شده است.

به گزارش فوتبالی، فصل گذشته کارگروه ناظر بر قراردادها با افزایش تعداد بازیکنان خارجی موافقت کرده بود و تیم‌ها می‌توانستند ۶ بازیکن غیر ایرانی در لیست خود داشته باشند. شش سهمیه‌ای که باید یکی از آن‌ها به بازیکنان آسیایی اختصاص می‌یافت و برای ۵ سهمیه دیگر محدودیتی وجود نداشت که فقط تیم فولاد هر شش سهمیه خود را به خرید بازیکنان غیر ایرانی تخصیص داده بود.

با این حال امسال این کارگروه دوباره در تعداد خارجی‌ها تجدید نظر کرده و رای به کاهش این سهمیه داده است. بنابراین برای فصل جدید تیم‌ها می‌توانند ۵ بازیکن خارجی داسته باشند که یک بازیکن باید آسیایی باشد و برای چهار سهمیه دیگر محدودیتی وجود ندارد.

اما تغییر اساسی دیگر در بحث سهمیه خارجی، حذف قانون خارجی محسوب شدن لژیونرهاست. قانونی که فصل گذشته دردسرهای زیادی به وجود آورد و امسال حذف شده تا بازیکنان ایرانی شاغل در لیگهای خارجی، در صورتی که برای حضور در لیگ برتر تمایل داشته باشند، کار راحت‌تری برای بازگشت به فوتبال ایران داشته باشند.

البته که بعید است بازیکنان لژیونر، حداقل برای فصل آینده برنامه‌ای برای حضور در لیگ برتر داشته باشند. نفراتی مثل سعید عزت‌اللهی و علی قلی‌زاده و اللهیار صیادمنش که شایعات زیادی درباره بازگشتشان به لیگ برتر منتشر شده بود، صراحتا این مساله را تکذیب کرده‌اند.

1997