آلمان سرگروه شد؛ رستگاری ژرمن‌ها در دقایق پایانی

آلمان سرگروه شد؛ رستگاری ژرمن‌ها در دقایق پایانی

پایگاه خبری فوتبالی- در جریان دیدارهای هفته سوم رقابت‌های یورو 2024، تیم‌های ملی آلمان و سوییس به مصاف همدیگر رفتند که در نهایت با تساوی 1-1 به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در آغاز هفته پایانی مرحله گروهی رقابت‌های یورو 2024، تیم‌های ملی آلمان و سوییس به مصاف همدیگر رفتند که این مسابقه میان دو تیم بالانشین گروه A، با تساوی 1-1 به پایان رسید. تیم ملی آلمان با این تک امتیاز بر صدر جدول گروه تکیه زد. سوییس هم با این تساوی 5 امتیازی شد و به‌عنوان تیم دوم گروه به مرحله حذفی صعود کرد.

ژرمن‌ها در نیمه نخست بازی را هجومی آغاز کردند. ضربه محکم و دقیق آندریش، گل نخست را برای ناگلزمن و شاگردانش به ارمغان آورد، اما این گل به علت خطایی که جمال موسیالا چند لحظه قبل از گل مرتکب شده بود، مردود اعلام شد. 11 دقیقه پس از این گل، دان اندویه، ستاره 23 ساله باشگاه بولونیا موفق شد گل نخست بازی را وارد دروازه آلمان کند. این بازیکن پاس رمو فرویلر را به گل تبدیل کرد و آلمان‌ها را به شوک فرو برد.

تیم ملی آلمان پس از این گل بر فشار بر دروازه یان زومر، سنگربان سوییسی اضافه کرد، اما این حملات ثمره‌ای نداشتند و نیمه نخست با همان برتری یک گله سوییس به پایان رسید.

در نیمه دوم هم بازیکنان آلمان هرچه زدند به در بسته خوردند تا این‌که در واپسین دقایق، تعویض‌های طلایی یولیان ناگلزمن کار را به تساوی کشاندند. دیوید رام، سانتر دقیقی را به روی دروازه سوییس ارسال کرد و نیکلاس فولکروگ با ضربه سر دقیق دروازه زومر را باز کرد تا آلمان دوباره صدرنشین گروه A شود.

1428