حمایت همه‌جانبه رسانه‌های فرانسوی از مدافع بایرن مونیخ

حمایت همه‌جانبه رسانه‌های فرانسوی از مدافع بایرن مونیخ

پایگاه خبری فوتبالی- دایو اوپامکانو در تیم ملی فرانسه شرایط متفاوتی با بایرن مونیخ دارد.

به گزارش فوتبالی، پس از عملکرد نه‌چندان مطمئن دایو اوپامکانو، مدافع ۲۵ ساله و فرانسوی باشگاه بایرن مونیخ در حضور ۳ ساله‌ی خود در این باشگاه، این ستاره در نهایت در لیست فروش بایرن مونیخ قرار گرفت. اشتباهات پرشمار و عملکرد نامطمئن او مقابل منچسترسیتی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان فصل گذشته، در کنار اشتباهات ریز و درشت او باعث شده است که جو بسیار سنگینی از انتقادات و هجمه‌ها، بر عملکرد این ستاره فرانسوی سایه بیاندازد.

دایو اوپامکانو، در تیم ملی فرانسه اما هرگز شرایط مشابهی با باشگاه خود نداشته است. از او در کشور خود به عنوان دیوار تنومند دفاعی یاد می‌شود. از نظر دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، دایو اوپامکانو عضو ثابت خط دفاعی تیم ملی فرانسه بوده و حتی صحبت از نیمکت‌نشینی ویلیام سالیبا، ستاره سرشناس باشگاه آرسنال هم وجود داشت.

در ۲ بازی ابتدایی یورو ۲۰۲۴ آلمان، مطابق انتظارات اوپامکانو عضو ثابت خط دفاعی فرانسه بود. عملکرد دفاعی شخصی و تیمی او کاملا بی‌نقص تلقی شد تا ثابت شود، نقش فشار رسانه‌‌های آلمانی بر عملکرد پراشتباه او کم‌رنگ نبوده است. تیم ملی فرانسه در ۲ بازی ابتدایی خود و در حضور اوپامکانو، موفق به ثبت ۲ کلین شیت شده است.

پس از عملکرد خوب او در تساوی بدون گل مقابل تیم ملی هلند، رسانه‌های فرانسوی، برعکس رسانه‌های آلمانی به تشویق دایو اوپامکانو پرداخته‌اند. نشریه RMC می‌نویسد : «اوپامکانو رهبر خط دفاعی فرانسه است.». نشریه فوت‌ مرکاتو نوشته است : «اوپامکانو یک هیولاست.» و نشریه اسپورت وان هم در ستایش عملکرد ستاره فرانسوی می‌گوید:«البته که اوپامکانو در فرانسه کاملا بی‌نقص نیست اما سرمربی و رسانه‌ها این را نادیده می‌گیرند و فشار زیادی به او وارد نمی‌کنند؛ درست برعکس باشگاه او، بایرن مونیخ.»

1428