شمسایی: کسی باید به تیم ملی بیاید که به ما کمک کند/ با یک مربی خارجی به نتیجه رسیدیم

شمسایی: کسی باید به تیم ملی بیاید که به ما کمک کند/ با یک مربی خارجی به نتیجه رسیدیم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی فوتسال ایران درباره دلایل تمایل خود به استفاده از مربی خارجی صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، وحید شمسایی درباره نشست روز گذشته (شنبه) خودش با رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: تاج در دو سال اخیر، دیدگاه بسیار مثبتی نسبت به فوتسال داشته است که این مسئله برای من اهمیت زیادی دارد. ما می‌گوییم کسی باید به تیم ملی بیاید که به تیم کمک کند. تاج هم برخورد بسیار خوبی با مسئله داشت و دستور پیگیری داد.

وی با بیان اینکه کشورها بدون توجه به نام‌ها با تلاش پیش می‌روند، عنوان کرد: فرانسه اهداف سه ساله خودش را منتشر و اعلام کرده که 18 میلیون یورو هزینه کرده که به پول ما می‌شود بیشتر از هزار میلیارد تومان. این کشور زیرساخت‌های خودش را ترمیم کرده و خودش را یکی از سورپرایزهای جام جهانی 2024 و یکی از چهار تیم نهایی جام جهانی 2028 می‌داند. بازیکنان فرانسه، مراکشی‌های ساکن فرانسه هستند و می‌توان آن را مراکش دوم دانست.

سرمربی تیم ملی فوتسال با اشاره به پیشرفت شگرف مراکش طی سال‌های اخیر گفت: مراکشی‌ها خودشان می‌گویند از لحاظ استعداد، از برزیل هم جلو زده‌ایم. تاج گفت فارغ از هر نتیجه‌ای باید برنامه‌ریزی کنیم و افرادی را به تیم ملی فوتسال بیاوریم که به تیم ما کمک کنند؛ نه اینکه فقط یک خارجی آورده باشیم.

شمسایی درباره تلاش برای استفاده تیم ملی فوتسال از یک مشاور خارجی بیان کرد: صحبت‌های اولیه انجام شده و درباره مسیری که با این مشاور خارجی دنبال می‌کنیم، با تاج حرف زدیم. با مربی خارجی دنبال پیشرفت و نزدیک شدن به سطح اول فوتسال دنیا هستیم و می‌خواهیم از او به‌عنوان مشاور یا مدیر فنی استفاده کنیم، نه دستیار. درباره اینکه از یکدیگر چه می‌خواهیم، با این مربی به نتیجه رسیده‌ایم. مباحث مالی باقی مانده است که تاج و اصولی کارهای لازم را انجام می‌دهند.

وی در مورد برنامه‌های پیش روی تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: دیدار با کرواسی قطعی و بازی با قزاقستان هم تقریباً مسجل شده است. پس از آن در نظر داشتیم به تاجیکستان برویم که این برنامه به‌خاطر برنامه شلوغ و خسته‌کنندگی سفرها لغو شد.

7474