بروسیا دورتموند به دنبال خرید هافبک آلمانی برایتون

بروسیا دورتموند به دنبال خرید هافبک آلمانی برایتون

پایگاه خبری فوتبالی- سران دورتموند اولین مذاکرات برای جذب پاسکال گروس، هافبک ۳۳ ساله و آلمانی باشگاه برایتون انگلستان را آغاز کرده‌اند.

به گزارش فوتبالی، پس از انتصاب نوری شاهین به عنوان سرمربی جدید دورتموند، گزینه‌های مد نظر وی در هیئت مدیره مورد بحث قرار گرفته‌اند و برای تقویت لیست هافبک‌های در اختیار خود، پاسکال گروس، گزینه‌ی نوری شاهین، توسط هیئت مدیره بروسیا دورتموند گزینه مناسبی شناخته شد و مذاکرات ابتدایی و شفاهی بین گروس و دورتموند شکل گرفته است.

گروس کار خود را در لیگ‌های پایه آلمان و در هافنهایم آغاز کرد؛ سپس او به باشگاه کارلسروهه پیوست و پس از گذراندن ۴ سال در این باشگاه، برای یک دوره ۶ ساله به اینگولشتات آلمان رفت. سپس او در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به برایتون پیوست و تا امروز، ۷ سال موفق در این باشگاه را پشت سر گذاشته است. او در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳، در ۴۴ بازی آمار بسیار خوب ۱۰ گل و ۱۰ پاس گل را ثبت کرد و در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴، در ۴۷ بازی، ۵ گل و ۱۳ پاس گل به ثمر رساند و با این عملکرد، مورد توجه باشگاه‌های آلمانی و نیز یولیان ناگلزمن، سرمربی جوان تیم ملی آلمان هم قرار گرفت.

این هافبک آلمانی که در سال ۲۰۲۳ اولین بازی ملی خود را برای تیم ملی کشورش انجام داد، اکنون نیز در اردوی تیم ملی آلمان به سر می‌برد؛ جایی که یولیان ناگلزمن او را بالاتر از لئون گورتزکا، شایسته پوشیدن پیراهن مانشافت دانست. پس از اتمام رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ آلمان، تنها ۱ سال از قرارداد این ستاره آلمانی با برایتون باقی خواهد ماند، که این موضوع نشانه مثبتی برای جذب آسان‌تر او برای مدیران دورتموند تلقی شد.

1428