رقابت فیروزپور و قاسم‌پور برای دوبنده تیم ملی کشتی آزاد

رقابت فیروزپور و قاسم‌پور برای دوبنده تیم ملی کشتی آزاد

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از قهرمانی کامران قاسم‌پور در تورنمنت متئوپلیکونه، به نظر می‌رسد رقابت اصلی برای دوبنده تیم ملی کشتی آزاد در وزن ۹۲ کیلوگرم بین او و کشتی‌گیر هم‌استانی‌اش باشد.

به گزارش فوتبالی، تا پیش از قهرمانی حسن یزدانی در تورنمنت رنک‌دار مجارستان، قرار بود رقابت بر سر دوبنده وزن 86 کیلوگرم المپیک بین او و کامران قاسمپور باشد که البته هیچ‌گاه کار به برگزاری مسابقه رودررو کشیده نشد. در نهایت عنوان شد قاسم‌پورآلترناتیو یزدانی بوده تا اگر کتف او بعد از جراحی جواب نداد، گزینه بعدی باشد. در نهایت دارنده 9 نشان المپیک و جهان، کار ملی‌پوش شدن خود را برای المپیک، در مجارستان تمام کرد.

باتوجه به اینکه از ابتدا این فرصت برای عنوان‌داران جهان در چرخه انتخابی تیم ملی در سال المپیک در نظر گرفته شده بود که درصورت ناکامی در وزن المپیک، بتوانند بار دیگر به وزن غیرالمپیکی خود بازگردند، کامران قاسم‌پور که سال گذشته در وزن 97 کیلوگرم به تورنمنت رنک‌دار زاگرب رفت و عنوان سومی را به دست آورد، حالا گزینه وزن 92 کیلوگرم است و در تورنمنت ساساری ایتالیا هم در همین وزن بعد از ماه‌ها دوری از تشک، محک خورد.

بنابراین او حالا به چرخه 92 کیلوگرم انتخابی تیم ملی بازخواهد گشت، در حالی که پیش از او، امیرحسین فیروزپور نفر اول چرخه این وزن محسوب می‌شد که بعد از قهرمانی در مسابقات کشوری، در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم به مدال طلا رسید و احتمالاً بین او و کامران قاسم‌پور مسابقه انتخابی برگزار شود که کادرفنی تیم ملی شرایط این مسابقه و زمان آن را اعلام خواهد کرد. به این شکل بعد از رقابت نامحسوس یزدانی - قاسم‌پور در 86 کیلوگرم، بار دیگر دو مازندرانی برای تصاحب دوبنده تیم ملی با هم در رقابت خواهند بود.

پیش از مسابقات جهانی اسلو نیز فیروزپور و قاسم‌پور با هم مسابقه انتخابی داده بودند، آن زمان برنده مبارزه امیرحسین فیروزپور و مهدی حاجیلوئیان به نبرد با قاسم‌پور رسید که در نهایت این کامران قاسم‌پور بود که دوبنده تیم ملی را از آن خود کرد.

با این وجود باید دید آیا به مبین عظیمی نیز فرصت حضور در این انتخابی داده خواهد شد؟ کشتی‌گیر کردستانی، سال گذشته تصمیم گرفت کار خود را در چرخه المپیک، در وزن 86 کیلوگرم آغاز کند که نتوانست در مسابقات کشوری روی سکو برود. بعد از آن بار دیگر به وزن 92 کیلوگرم بازگشت و امسال نیز قهرمان جام تختی شد.

تیم ملی در وزن 92 کیلوگرم به دو ملی‌پوش در سال 2024 نیاز دارد، یک نفر برای شرکت در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی و دیگری برای کشتی گرفتن در مسابقات امیدهای جهان که هر دو مسابقه آبان ماه در کشور آلبانی برگزار می‌شود، از بین این سه کشتی‌گیری که عنوان شد، هر سه نفر امکان حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان برای‌شان مهیاست اما تنها فیروزپور و عظیمی به لحاظ سنی شرایط حضور در مسابقات زیر 23 سال جهان را دارند.

7474