جانشین احتمالی بیرانوند؛ 12 روز پیش در آزادی بازی کرده است!

جانشین احتمالی بیرانوند؛ 12 روز پیش در آزادی بازی کرده است!

پایگاه خبری فوتبالی- اصلی‌ترین گزینه خارجی برای جانشینی بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی ازبکستان است.

به گزارش فوتبالی، در حالی که جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس بسیار جدی به نظر می‌رسد مدیران این باشگاه کار جستجو برای یافتن جایگزین مناسب برای این دروازه‌بان ملی‌پوش را آغاز کرده‌اند. این مساله نشان می‌دهد دیگر نباید به بازگشت بیرانوند امید داشت.

جستجو برای پیدا کردن دروازه‌بان جدید صرفا به داخل و باشگاه‌های ایرانی محدود نمی‌شود. حقیقت این است که تعداد گزینه‌های داخلی که بتوانند خیال پرسپولیسی‌ها را از بابت دروازه راحت کنند زیاد نیست. اما دسترسی به همان یکی دو گزینه هم چندان راحت نیست. چرا که هم قیمت‌شان بسیار بالاست و هم تیم‌های فعلی‌شان آنها را به این راحتی به پرسپولیس نمی‌دهند.

به همین دلیل پرسپولیسی‌ها به موازات جستجو در داخل در میان دروازه‌بان‌های خارجی هم در حال جستجو هستند. یکی از این گزینه‌ها که در روزهای اخیر نامش در رسانه‌ها و فضای مجازی بسیار مطرح شده است دروازه‌بان تیم ملی ازبکستان است.

اوتکیر یوسوپوف که دروازه‌بان تیم نوف باخور است 12 روز پیش همراه با تیم ملی ازبکستان در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی ایران قرار گرفت و توانست دروازه خودش را در مقابل حملات ایران بسته نگه دارد.

این دروازه‌بان 33 ساله اولین بار در سال 2018 به تیم ملی ازبکستان دعوت شد و از آن روز تا حالا 31 بازی ملی را تجربه کرده و 15 کلین شیت را در این تعداد بازی ثبت کرده است. نکته جالب درباره او این است که او پیش از بازی اخیر مقابل ایران دو بار دیگر هم همراه با تیم ملی ازبکستان مقابل شاگردان قلعه‌نویی بازی کرده است.

اولین حضور او مقابل تیم ملی ایران در فینال تورنمنت کافا بود که یوسوپوف یک گل از سردار آزمون خورد و ایران با همان یک گل قهرمان شد. دومین بار هم در بازی رفت مرحله اول گروهی جام جهانی در تاشکند بود که بازی با تساوی دو بر دو تمام شد. در آن بازی رامین رضاییان و مهدی طارمی برای ایران گل زدند و یوسوپوف روی گل رضاییان مرتکب اشتباه بزرگی شد.

با این وجود یوسوپوف دروازه‌بان بدی به نظر نمی‌رسد و همین که او در حال مرد شماره یک تیم ملی ازبکستان است نشان از کیفیت بالای او دارد. نکته جالب درباره یوسوپوف این است که ظاهرا اوستون اورونوف ستاره ازبکستانی پرسپولیس او را به باشگاه پرسپولیس معرفی کرده است.

اگر این انتقال انجام شود، یوسوپوف دومین دروازه‌بان ازبکستانی خواهد بود که پیراهن پرسپولیس را به تن می‌کند. در سال 2016 الکساند لوبانف دروازه‌بان تیم پاختاکور به پرسپولیس آمد و در 8 مسابقه در دروازه پرسپولیس ایستاد. عملکرد او چندان رضایت‌بخش نبود و خیلی زود پرسپولیس را ترک کرد.

لوبانف زمانی به پرسپولیس آمده بود که بیرانوند هنوز پیراهن پرسپولیس را بر تن نکرده بود و شاید به همین دلیل توقع زیادی از او نمی‌رفت اما یوسوپوف قرار است جانشین بیرانوند شود و اگر این اتفاق بیفتد انتظارات از او زیاد خواهد بود.

1359