فرصت از دست رفته؛ پرسپولیس یک سهمیه خارجی را از دست داد؟

فرصت از دست رفته؛ پرسپولیس یک سهمیه خارجی را از دست داد؟

پایگاه خبری فوتبالی- بر اساس قوانین سازمان لیگ به نظر می‌رسد پرسپولیس در جذب بازیکن خارجی در لیگ بعدی نسبت به سایر تیم‌ها یک سهمیه کمتر خواهد داشت.

به گزارس فوتبالی، بر اساس آیین نامه نقل و انتقالات لیگ برتر که در تابستان گذشته به باشگاه‌ها ابلاغ شد هر تیم می‌توانست 6 بازیکن خارجی را به خدمت بگیرد که لژیونرها نیز جزو این بازیکنان به حساب می‌آمدند. اما عجیب‌ترین بند در مورد به خدمت گرفتن خارجی‌ها مربوط به جایی است که طبق قانون هر بازیکن خارجی می‌بایست حداقل حضور 60 درصدی در بازی‌های تیمش داشته باشد وگرنه به ازای هر بازیکن خارجی که کمتر از این مقدار، در ترکیب حضور داشته باشد، یک سهمیه از سهمیه‌های جذب بازیکن خارجی در فصل بعد برای این تیم از دست می‌رود. بر اساس قانون امسال اما، هر تیم می‌تواند تنها 5 بازیکن خارجی را جذب کند با این تفاوت که لژیونرهای ایرانی دیگر جزو بازیکن‌های خارجی به حساب نمی‌آیند و به خدمت گرفتن آن‌ها، از سهمیه بازیکنان خارجی کم نمی‌کند.

داستان تعداد بازیکن‌های خارجی قابل جذب اما برای پرسپولیس متفاوت است. قرمزپوشان پایتخت مانند سایر تیم‌ها یک سهیمه کمتر نسبت به فصل قبل خواهند داشت اما به نظر می‌رسد اگر قانون سال گذشته مبنی بر حضور 60 درصدی خارجی‌ها در بازی‌‌های لیگ بیست و چهارم نیز پابرجا بماند پرسپولیس یک سهمیه دیگر نیز از دست داده است آن هم به خاطر وحدت هنانوف.

هنانوف تاجیکستانی که 16 خرداد 1401 به پرسپولیس پیوست در لیگ گذشته تنها 11 بازی به میدان رفته است. این در حالی است که برای حفظ سهمیه بازیکن خارجی می‌بایست حداقل در 18 بازی در ترکیب پرسپولیس حضور پیدا می‌کرد. البته او 4 الی 5 بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد که پرسپولیس در تلاش است با جمع‌آوری مدارک مربوطه، سازمان لیگ را در این زمینه قانع و از کسر سهمیه جذب بازیکن خارجی خود در لیگ بیست و چهارم جلوگیری کند، اما یک مشکل دیگر نیز در این زمینه وجود دارد.

عدد حداقلی 60 درصد درآیین نامه آمده است اما مشخص نیست که این 60 درصد بر اساس تعداد بازی‌هاست یا بر اساس دقایق بازی‌ها. اگر بر اساس تعداد بازی‌ها باشد پرسپولیس با اقناع سازمان لیگ بر اساس مدت مصدومیت هنانوف شاید بتواند از کسر سهمیه جلوگیری کند اما اگر بر اساس دقایق بازی باشد؛ هنانوف کلا 269 دقیقه بازی کرده است. مجموع دقایق بازی‌ها 2700 دقیقه بوده که 60 درصد آن میشود 1620 دقیقه. اگر معیار دقایق بازی باشد بعید به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس بتواند با ارائه مدارک مصدومیت بازیکن تاجیک، از کسر سهمیه‌اش جلوگیری کند.

7899