نعمتی به نام VAR؛ اگر نبود شاید سپاهان قهرمان نمی‌شد!

نعمتی به نام VAR؛ اگر نبود شاید سپاهان قهرمان نمی‌شد!

پایگاه خبری فوتبالی- در فینال جام حذفی، VAR نقش تعیین‌کننده‌ای داشت و بازهم اثرگذار بود.

به گزارش فوتبالی، فوتبال ایران باید تا همیشه مدیون کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد که استفاده از کمک داور ویدیویی را در مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را اجباری کرد تا بالاخره پای VAR به فوتبال ایران باز شود! 

با تلاش مسئولان فدراسیون فوتبال دستگاه VAR حاضر در ورزشگاه آزادی حفظ شد تا در فصلی که با قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و قهرمانی سپاهان در جام حذفی همراه شد ۳ مسابقه با استفاده از این تکنولوژی برگزار شده باشد.

در لیگ برتر برای اولین بار در تاریخ، دربی‌های رفت و برگشت با استفاده از VAR برگزار شد که اتفاقا نقش اساسی‌ پیدا کرد و در جریان برگزاری دربی رفت و در حالی که پرسپولیس با تک گل عالیشاه پیش بود در دقیقه ۷+۹٠ توسط کمک داور ویدیویی یک پنالتی به نفع استقلال گرفته شد و کوین یامگا با گل کردن آن آبی‌ها را از سومین شکست پیاپی در دربی فراری داد.

علاوه بر دو دربی، فینال جام حذفی هم که روز گذشته میان سپاهان و مس رفسنجان برگزار شد با حضور VAR انجام گرفت. در این بازی و در زمانی که سپاهان موفق شده بود با گلزنی مغانلو از رقیب رفسنجانی خود پیش بیفتد در دقیقه ۲۱ در محوطه جریمه مس، توپ با دست مدافع این تیم برخورد کرد که در ابتدا بیژن حیدری نظری به اعلام پنالتی نداشت اما با بررسی‌های ریزبینانه VAR این صحنه پنالتی اعلام شد و مغانلو با گل کردن آن پنالتی خیال طلایی‌پوشان را تا حدودی راحت کرد.

اگر این دیدار در قزوین برگزار می‌شد و از VAR در آن خبری نبود ممکن بود اتفاقاتی بیفتد که بر ضرر سپاهان شود و حتی جام قهرمانی از دست این تیم سر بخورد!

۹۰۹۸