لیگ ملت‌های والیبال/ مصاف انتقامی ایران و آلمان

لیگ ملت‌های والیبال/ مصاف انتقامی ایران و آلمان

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی والیبال ایران در حالی در آخرین مسابقه خود در این هفته به مصاف آلمان می‌رود که ژرمن‌ها همچون ایران از صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها بازمانده‌اند.

به گزارش فوتبالی، هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2024 از 29 خرداد در شهرهای لیوبلیانا در کشور اسلوونی (گروه پنجم) و مانیل فیلیپین (گروه ششم) آغاز شد و با 32 مسابقه در مدت 6 روز تا سوم تیرماه پیگیری خواهد شد.

مردان والیبال ایران از ساعت 6:30 دقیقه فردا (یکشنبه سوم تیر) در آخرین مسابقه خود در این هفته به مصاف آلمان می‌روند؛ تیمی که همچون ایران از صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها بازمانده و در صدد پایان این رقابت‌ها با یک پیروزی شیرین است.

این تیم در حال حاضر با چهار برد در رتبه دوازدهم جدول لیگ ملت‌ها قرار دارد و در دیدار پیشین خود با آمریکا سه بر یک مغلوب شده و با روحیه‌ای جنگنده برابر ایران قرار می‌گیرد.

آلمان با توجه به اینکه سال گذشته سهمیه المپیک را کسب کرد، در هفته‌ها اول و دوم با ترکیب‌های متفاوتی راهی میدان شد. در هفته اول به برخی از بازیکنان باتجربه خود مثل توبیاس کریک، گئورگی گروزر و لوکاس کامپا استراحت داد اما از هفته گذشته به تدریج از این بازیکنان در مسابقات مختلف استفاده کرده است. در هفته سوم اما شرایط تغییر کرده و آلمان با ترکیب کامل خود حاضر شده است.

آلمان چند بازیکن سرعتی خیلی خوب دارد و بهترین بازیکن این تیم گروزر است که از هفته دوم به ترکیب این تیم اضافه شد اما خیلی کم از او استفاده شد با این حال هفته سوم بیشتر بازی می‌کند. وینیارسکی لهستانی که مربی آلمان است روحیه‌ جنگندگی را به تیم خود داده و همین باعث شد تا این تیم رکورددار بیشترین تعداد امتیاز در یک ست در بازی با ترکیه شود.

آخرین بازی ایران با آلمان به انتخابی المپیک سال گذشته برمی‌گردد که ایران شکست خورد و با توجه به روحیه جنگندگی حریف به نظر می‌رسد شاهد رقابت جذابی خواهیم بود و شاگردان پیمان اکبری به دنبال انتقام از حریف و پایانی خوش در لیگ ملت‌ها هستند.

تیم ملی والیبال آلمان، سابقه پنج بار حضور در المپیک را دارد که بهترین دستاورد آن‌ها، کسب مدال نقره المپیک مونیخ در سال 1972 است که به میزبانی آلمانی‌ها برگزار شد.

آلمانی‌ها سابقه دوازده‌ بار حضور در رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان را نیز در کارنامه دارند که یک بار در سال 1970 موفق به قهرمانی در این رقابت‌ها شدند.

تیم ملی والیبال آلمان سابقه حضور در هر پنج دوره قبلی لیگ ملت های والیبال را دارد. بهترین عنوانی که آلمانی‌ها در این رقابت‌ها بدست آوردند رتبه نهمی در سال 2018 است.

سرمربی تیم ملی والیبال آلمان میخایل وینیارسکی است و بازیکنان این تیم جهت حضور در هفته سوم رقابت های لیگ ملت ها والیبال عبارتند از:

پاسور: لوکاس کامپا، یان زیمرمن، یوهانس تیل

مدافع میانی: آنتون برمه، توبیاس کریک، فلوریان کراژ، لوکاس مائس

دریافت کننده قدرتی: کریستن فروم، موریتز رایشرت، روبن شات، موریتز کارلیتزک، توبیاس برند

قطر پاسور: گئورگی گروزر

لیبرو: جولیان زینگر، لئونارد گراون

تیم ملی والیبال ایران و آلمان در طول تاریخ 10 بار در رقابت‌های بین‌المللی به مصاف هم رفتند که 6 بار آلمان و 4 بار ملی‌پوشان کشورمان پیروز میدان شدند و حال باید دید در یازدهمین مسابقه کدام تیم به برتری خواهد رسید؟

فهرست و نتایج دیدارهای دو تیم ملی والیبال ایران و آلمان در طول تاریخ به قرار زیر است:

1991 (جام جهانی): ایران (صفر) – آلمان (3)

2012 (جام واگنر): ایران (صفر) – آلمان (3)

2013 (لیگ جهانی): ایران (3) – آلمان (صفر)

2013 (لیگ جهانی): ایران (صفر) – آلمان (3)

2014 (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – آلمان (3)

2018 (لیگ ملت‌ها): ایران (3) – آلمان (2)

2019 (لیگ ملت‌ها): ایران (3) – آلمان (صفر)

2021 (لیگ ملت‌ها): ایران (2) – آلمان (3)

2023 (لیگ ملت‌ها): ایران (3) – آلمان (صفر)

2023 (انتخابی المپیک): ایران (یک) – آلمان (3)

1999