امیدها دوباره زنده شد؛ پیروزی سخت اوکراین مقابل شگفتی‌ساز هفته اول

امیدها دوباره زنده شد؛ پیروزی سخت اوکراین مقابل شگفتی‌ساز هفته اول

پایگاه خبری فوتبالی- در جریان دیدارهای هفته دوم رقابت‌های یورو 2024، تیم ملی اوکراین با نتیجه 2-1 اسلواکی را شکست داد.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب رقابت‌های گروه E مسابقات یورو 2024، اوکراین و اسلواکی عصر امروز در ورزشگاه دوسلدورف آرنا به مصاف همدیگر رفتند که در نهایت اوکراینی‌ها موفق شدند با نتیجه 2-1 از سد حریف خود عبور کنند. آن‌ها پس از شکست در دیدار اول مقابل رومانی، محکوم به پیروزی در این مسابقه بودند تا امیدهایشان برای صعود به مرحله بعدی زنده بماند.

بازی با حملات اسلواکی آغاز شد. شگفتی‌ساز هفته اول که توانسته بود بلژیک مدعی را از سر راه بردارد، در همان دقایق ابتدایی چند موقعیت جدی بر روی دروازه آناتولی تروبین ایجاد کرد؛ اما سنگربان 22 ساله باشگاه بنفیکا مقاومت خوبی از خود نشان داد. سرانجام در دقیقه هفدهم بازی، ایوان شرانز توانست با پاس لوکاس هاراسلین، گل اول اسلواکی و تیمش را به ثمر برساند. نیمه نخست با همین تک‌گل به پایان رسید.

در نیمه دوم اما تیم ملی اوکراین با توپ پر وارد میدان شد. آن‌ها که نمی‌خواستند با صفر امتیاز به استقبال سخت‌ترین بازی دور گروهی، یعنی دیدار برابر بلژیک بروند، مصمم بودند تا در نیمه دوم ورق را برگردانند. در پنجاه و چهارمین دقیقه بازی، میکولا شاپارنکو توانست کار را به تساوی بکشاند. اما این پایان کار نبود، این هافبک 25 ساله در دقیقه 80 مسابقه در نقش گل‌ساز واقع شد و گل دوم تیمش را برای رومن یارامچوک ساخت.

اوکراین با این پیروزی با 3 امتیاز در کنار رومانی و اسلواکی قرار گرفت و حالا باید منتظر باید تا در هفته پایانی تکلیف تیم‌های صعودکننده مشخص شود.

1428