تبعات برترین‌های سال فوتسال در بخش زنان؛ همه ناراضی اند

تبعات برترین‌های سال فوتسال در بخش زنان؛ همه ناراضی اند

پایگاه خبری فوتبالی- مراسم برترین های سال فوتسال ایران در حالی دو شب گذشته در بخش زنان و مردان برگزار شد که این مراسم در بخش زنان با واکنش های زیادی همراه بود. واکنش هایی که نشان می دهد اغلب افراد حاضر در مراسم با ناراحتی سالن را ترک کرده اند.

به گزارش فوتبالی، در حالی که دو روز از مراسم برترین های سال فوتسال ایران می گذرد اما واکنش ها آن همچنان وجود دارد. 

برترین سرمربی پارسال، منتقد امسال

نیلوفر اردلان دو فصل قبل همراه با پیکان قهرمان سوپرلیگ فوتسال شد و در مراسم برترین های سال گذشته عنوان بهترین سرمربی را به دست آورد. او پس از آن مراسم بار خود را از فوتسال بست و به سمت فوتبال رفت و در سالی که گذشت سرمربیگری سپاهان در لیگ برتر فوتبال زنان را بر عهده داشت. اردلان اما از میهمانان ویژه مراسم برترین های امسال بود و در آن شرکت کرد. این مربی دیشب در صفحه اینستاگرامی اش مطالب انتقادی تندی را مطرح کرد تا اولین واکنش تند را رقم بزند. اردلان در بخشی از متن خود نوشته است: اونچه دل من رو از دیشب به درد آورد، اتفاقی بود که قبل تر خودم با گوشت‌ و پوست و استخونم حسش کرده بودم و حالا انگار عین یک ویروس داره بین جماعت فوتسال زنان جولان میده؛ «ویروس دیده نشدن». اردلان در ادامه هم انتقادات تندی را نسبت به انتخابات مطرح کرده که هر کدام جای بحث دارد. این مربی در جایی به خبرنگاران گفته است انتظار داشتم جایزه برترین مربی را من بدهم.

عجیب ترین انتخاب ممکن؛ انتخاب یک پدیده برای دومین سال!

مارال ترکمان که در حالی که فصل درخشانی را در پالایش نفت آبادان گذراند، گزینه اول برترین بازیکن فصل به شمار می رفت. ترکمان پارسال به عنوان پدیده فصل انتخاب شده بود و امسال انتظار می رفت فقط برای بهترین بازیکن سال باشد اما به یک باره نام او به عنوان پدیده امسال هم خوانده شد تا اتفاق بی نظیری رخ دهد. البته کمی بعد این بازیکن به عنوان بهترین بازیکن سال هم معرفی شد. اما آنچه مورد اعتراض قرار گرفت انتخاب دوباره او به عنوان پدیده بود چرا که همه معتقد بودند پدیده یک بار کشف می شود و باید بازیکنان دیگر را هم سازمان لیگ می دید. 

دروازه بان تیم قهرمان و جایزه ای که پرید

در فصلی که گذشت پالایش نفت آبادان قهرمان سوپرلیگ فوتسال زنان شد. یکی از علل قهرمانی این تیم خوردن گل های کم بود که باعث شد کمترین گل خورده را این تیم داشته باشد. دروازه بان این تیم زهرا لطف آبادی بود که بیشترین کلین شیت فصل را داشت اما در کمال تعجب جایزه بهترین دروازه بان سال به او نرسید. البته این جایزه به فرزانه توسلی رسید که همواره از بهترین دروازه بانان فوتسال ایران به شمار می رود. او پس از این اتفاقات گفت: من هم واقعیتش جا خوردم. همه جای دنیا کسی که کمترین گل خورده را دارد بهترین دروازه بان می شود. 

تیم دوم لیگ بدون حتی یک کاندیدا!

شاهین نوین نطنز که تا پایان فصل دوشا دوش پالایش نفت جنگید و در پایان با یک اختلاف امتیاز دوم شد، در بین کاندیدا هیچ گزینه ای نداشت. آن ها در این فصل دومین گلزن فصل که سحر زمانی باشد را در اختیار داشتند و اعظم آخوندی هم بعد از زهرا لطف آبادی کمترین گل خورده فصل را داشت اما هیچ کدام از این دو بازیکن نامشان در بین کاندیدا نبود تا با واکنش تند مدیرعامل این تیم همراه باشد. سحر زمانی هم بعد از مراسم گفت: اتفاقات امروز باعث شد به این فکر بیوفتم که رشته خود را تغییر دهم.

چرا ما را دعوت کردید؟ ما سیاهی لشکر نیستیم!

سازمان لیگ برای این مراسم افراد زیادی را دعوت کرده بود؛ از مربیان سابق و بزرگان فوتسال زنان تا بازیکنان و مربیان تیم های شهرستانی که در لیگ های پایین تر بازی می کردند. مربیان قدیمی فوتسال مثل شهناز یاری و نیلوفر اردلان گمان می کردند برای اهداء جوایز به این مراسم دعوت شده اند و بازیکنان و مربیان لیگ برتری هم با این فکر که جایزه ای برده اند از شهر های دور آمده بودند اما هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداد تا این افراد بدون انجام کار خاصی سالن را ترک کنند. یکی از مربیان در پایان مراسم به خبرنگاران گفت: ما را فقط برای دست زدن دعوت کرده بودند. 

در هر حال هر مراسمی منتقدان خود را دارد که اگر این نقد ها برطرف نشود ممکن است در سال های بعد با استقبال کمی این مراسمات برگزار شود.

6001