قرار جدید دادسرای رفسنجان برای متهمان پرونده فساد مس رفسنجان؛ همه ممنوع‌الخروج شدند!/ احتمال احضار افراد جدید به دادسرا

قرار جدید دادسرای رفسنجان برای متهمان پرونده فساد مس رفسنجان؛ همه ممنوع‌الخروج شدند!/ احتمال احضار افراد جدید به دادسرا

پایگاه خبری فوتبالی- شرایط برای متهمان پرونده فساد مرتبط با باشگاه مس رفسنجان سخت‌تر شده است.

به گزارش فوتبالی، ماجرای فساد در باشگاه مس رفسنجان همچنان خبرسازترین سوژه این روزهای فوتبال ایران است. این ماجرا که با افشاگری «فوتبالی» آغاز شد و تا امروز مشخص شده است که رد پای دو مدیر سازمان لیگ و یک عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و مدیرعامل سابق مس و معاون سابق مس رفسنجان و یک مربی و دو فعال رسانه‌ای در این پرونده وجود دارد و متهم و مطلع هستند.

به گفته رییس دادگستری کرمان تاکنون ۷ نفر در این پرونده احضار و تفهیم اتهام شده‌اند و پرونده برای آن‌ها تشکیل شده است. اتهامات این افراد پرداخت رشوه و تحصیل مال از طریق نامشروع است.

یک نفر از مسئولان سابق سازمان لیگ، یک نفر از مسئولان سابق کمیته داوران فدراسیون، یک نفر از مسئولان سابق کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ فوتبال، دو سردبیر ورزشی کشور و دو نفر از مسئولان سابق باشگاه مس رفسنجان 7 نفری هستند که در این پرونده متهم هستند.

در حال حاضر مسئول سابق کمیته مسابقات سازمان لیگ و یکی از سردبیران ورزشی با وثیقه آزاد شده‌اند. یک سردبیر بدون وثیقه آزاد است و دو نفر یعنی رییس سابق لیگ دسته اول و نقل و انتقالات سازمان لیگ به همراه رییس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم در زندان هستند که همه کمابیش نام آنها را می دانند اما اتفاق جدیدی که درباره این افراد افتاده است این است که همه آنها با حکم بازپرس پرونده برایشان قرار ممنوع الخروجی صادر شده است و فعلا نمی‌توانند از کشور خارج شوند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رییس دادگستری کرمان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «اقدامات قانونی در راستای رسیدگی به این پرونده در دست انجام قرار دارد و تمامی این افراد ممنوع الخروج شده‌اند. کارهای کارشناسی پرونده در حوزه قضایی رفسنجان هم در دست انجام است.»

رییس دادگستری کرمان درباره روند پیگیری این پرونده گفت: «شاکی اول پرونده فساد در فوتبال شرکت مس در استان است و این مساله مربوط به سه سال قبل بوده. در ادامه روند رسیدگی به این پرونده اگر به اشخاص دیگری برسیم که در این فساد نقش داشتند، آنها هم احضار خواهند شد.»

ظاهرا در این پرونده نام افراد دیگری مطرح شده است و در حال بررسی اسناد و مدارک دیگری هستند که به تازگی مطرح شده است.

1359