استادِ اوسمار در نزدیکی نیمکت پرسپولیس؟

استادِ اوسمار در نزدیکی نیمکت پرسپولیس؟

پایگاه خبری فوتبالی- گفته می‌شود یک مربی برزیلی تبدیل به گزینه اصلی جانشینی اوسمار ویرا در پرسپولیس شده است. آیا این اتفاق خواهد افتاد؟

 به گزارش فوتبالی، این قسمت، مارکوس پاکتا. سریال چندین قسمتی گزینه‌های سرمربی‌گری پرسپولیس حالا به یک گزینه برزیلی رسیده است به کسی که استادِ اوسمار بوده و از این نظر می‌تواند گزینه جذابی برای هواداران و باشگاه پرسپولیس باشد.

 مارکوس پاکتا نام آشنایی برای اهالی فوتبال در ایران است و تیم‌های زیادی در سریال‌های انتخاب مربی حتما یا اسمی از این مربی برزیلی آورده و یا به سراغش رفته‌اند. مربی‌ای که لیست تیم‌های تحت هدایتش لیست بسیار بلندبالایی است و آسیایی‌ها و آفریقایی‌ها هم سهم ویژه‌ای در آن دارند.

این طور که شنیده می‌شود باشگاه پرسپولیس در حال بررسی نهایی و توافق با این گزینه است. البته هواداران  این تیم به خوبی می‌دانند که تا زمان امضا شدن قرارداد نهایی نباید به این اخبار و شایعات اعتماد کنند و پاکتا را حتی یک گزینه جدی هم بدانند.

مارکوس پاکتای 65 ساله برزیلی بعد از دو عنوان قهرمانی با تیم زیر 17 و 20 سال این کشور در ادامه راهی الهلال عربستان شد و موفق شد در سال 2005 این باشگاه را به عناوین قهرمانی لیگ و جام حذفی برساند. او در ادامه هدایت تیم ملی این کشور را در جام جهانی عهده‌دار شد که البته قابل پیش بینی بود توفیق خاصی با آنها کسب نکند. 

قهرمانی با الغرافه در سال 2008 و تکرار آن در فصل بعد و عناوین دیگر با این تیم بخشی از افتخارات پاکتاست. 

یکی از نکات مثبت کارنامه این مربی کارکردن در تیم جوانان و موفقیت‌هایی است که با آنها به دست آورده است. 

قطعا یکی از بزرگترین مشکلات پرسپولیس بعد از این قهرمانی‌ها این بوده که شاکله این تیم میانگین سنی بالایی دارد و این تیم برای ادامه موفقیت به یک تغییر نسل اساسی نیاز دارد. حضور مربیانی مانند پاکتا که کار کردن با جوانان را بلد باشند یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که نفر اول نیمکت پرسپولیس در این فصل باید داشته باشد.

4326