تاریخ سازی کونسیسائوها؛ از هت‌تریک پدر مقابل آلمان تا درخشش پسر مقابل جمهوری چک!

تاریخ سازی کونسیسائوها؛ از هت‌تریک پدر مقابل آلمان تا درخشش پسر مقابل جمهوری چک!

پایگاه خبری فوتبالی - فرانسیسکو کونسیسائو، ونیگر 21 ساله ایست که در روز 26 مارس 2024 اولین بازی خود را در تیم ملی پرتغال در بازی دوستانه مقابل اسلوونی داشت.

به گزارش فوتبالی، مهاجم پورتو توانست در اولین بازی تیم ملی پرتغال در یورو، زننده گلی ارزشمند و سه امتیازی برای تیمش در مقابل جمهوری چک باشد. تیم روبترو مارتینز در این بازی با نتیجه دو بر یک در ردبول آرنا پیروز شد. 

لوکاش پروود در نیمه دوم زننده اولین گل بازی برای جمهوری چک بود اما پرتغالی ها به بازی برگشتند. در ابتدا رابین هراناک در دقیقه 69 گل به خودی زد و  کونسیسائو که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد، در دقیقه 90 و دو دقیقه بعد از ورودش به زمین گلزنی کرد.

اما نکته قابل توجه این است که بیش از دو دهه پیش، پدر فرانسیسکو کونسیسائو یعنی سرجیو  نیز در یورو گل زده بود. سرجیو که از سال 2017 هدایت پورتو را به عهده دارد، در سال 2000 مقابل آلمان در یورو هت تریک کرد و باعث حذف این تیم از مسابقات شد. 

فرانسیسکو 21 ساله در سال 2020 وارد تیم رزروهای پورتو شد و در سال 2022 به اژآکس پیوست. او فصل گذشته قرضی به پورتو برگشت و در 23 آوریل با قراردادی پنج ساله به همین تیم ملحق شد.  خیلی ها از سرجیو به خاطر استفاده از پسرش در ترکیب پورتو انتقاد می کردند اما فرانسیسکو نشان داد که پدرش در مورد او مرتکب پارتی بازی نشده است! این بازیکن درفصل گذشته در 43 بازی در پورتو هشت گل زده بود و هشت پاس گل داده بود.

4125