گزارش ویژه/ نقشه پرسپولیس برای بیرانوند خراب شد؛ دروازه‌بان ملی‌پوش دوباره تهدید به جدایی کرد؟

گزارش ویژه/ نقشه پرسپولیس برای بیرانوند خراب شد؛ دروازه‌بان ملی‌پوش دوباره تهدید به جدایی کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی- در شرایطی که امروز صبح اخباری درباره احتمال ماندن علیرضا بیرانوند در پرسپولیس مطرح شده بود اما با توجه به استوری دروازه‌بان شماره یک قرمزها، احتمال هر تصمیمی از سوی علی بیرو وجود دارد.

به گزارش فوتبالی، تابستان سال گذشته تابستانی جهنمی برای هواداران پرسپولیس بود. البته نه به خاطر گرمای هوا؛ بلکه به سبب ماجراهایی که در خصوص علیرضا بیرانوند اتفاق افتاد.

اگر به خاطر داشته باشید، بیرانوند طی تصمیمی عجیب و ناگهانی قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد تا مدیریت و هواداران تیمش را شوکه کرد. اما چیزی که بیشتر بر حیرت همگان افزود، اعلام مذاکرات بیرانوند با استقلال بود.

آنطور که بعدها خود بیرانوند اعلام کرد، در پایان لیگ برتر بیست و دوم، چیزی حدود 5 میلیارد تومان از طلب او باقی مانده بود که به دلیل بی‌توجهی باشگاه، او تصمیم می‌گیرد قرارداد خود را یکطرفه فسخ کند و به بررسی پیشنهادهای سایر تیم‌ها بپردازد.

 هرچند بیرانوند در آخرین دقایق از تصمیم خود منصرف شد و به جمع قرمزها برگشت، اما چیزی نمانده بود یکی از جنجالی‌ترین نقل و انتقالات تاریخ لیگ رقم بخورد و بیرانوند به جمع یاغیان تاریخ ملحق شود.

امسال هم پرسپولیس داستانی مشابه فصل قبل با بیرانوند داشت. در قرارداد این دروازه‌بان، به صراحت آمده بود که اگر مطالبات وی تا 15 روز پس از پایان لیگ بیست‌وسوم (یعنی تا اواخر خرداد) پرداخت نشود، او مجاز است قراردادش را به صورت یکطرفه با قرمزها فسخ کند بدون اینکه جریمه‌ای در انتظارش باشد. حالا و آنطور که یکی دو خبرگزاری مدعی شده اند، باشگاه پرسپولیس تمام مطالبات دروازه‌بان ملی‌پوشش را پرداخت کرده تا جلوی فسخ قرارداد احتمالی او را بگیرد.

گفته می‌شود باقی‌مانده طلب بیرانوند از پرسپولیس حدود 12 میلیارد تومان بوده که با همکاری بانک شهر، سهامدار عمده پرسپولیس به این دروازه‌بان پرداخت شده تا از فسخ یکطرفه او جلوگیری شود.

چند ساعت بعد از انتشار این خبر ، داستان شکل دیگری پیدا کرد چرا علیرضا بیرانوند در بخشی از استوری جنجالی‌اش نوشته است:" متاسفانه با خبر شدم در کمال بی‌احترامی، این پاداش‌ها را بعد از قهرمانی از اصل مطالبات کسر کردند و قسمتی از اصل قرارداد در نظر گرفته‌اند."

داستان به همین جا ختم نمی‌شود و بیرانوند استوری‌اش را با ادبیاتی تمام کرده که نگران‌کننده برای پرسپولیسی‌هاست:" بحث بنده آن پاداش‌ها نیست. کما اینکه بیشتر آنها را بچه های تیم نذر کرده و به انسان های نیازمند پرداخت کرده اند. حقیقتا این اتفاقات انسان را سرخورده می‌کند، حس اعتماد را از بین برده و نوعی بی‌احترامی به بازیکن تلقی می‌شود و انسان را وادار به تصمیماتی می‌کنند که برخلاف میل باطنی است."

پرسپولیس امیدوار بود با پرداخت مطالبات بیرانوند، گلر ملی‌پوشش را حفظ کند اما اشاره بیرانوند به اینکه شاید وادار به تصمیمی شود که بر خلاف میل باطنی‌اش است، می‌تواند برنامه درویش و همکارانش را کاملا به هم بزند. البته سال گذشته، بیرانوند وارد یک بازی خطرناک شد که هم محبوبیتش را تحت تاثیر قرار داد و هم اینکه در نهایت باعث برکناری حجت کریمی از سرپرستی استقلال شد.

7474