خبر ویژه؛ انعقاد قرارداد دلاری با خارجی‌ها منعی ندارد

خبر ویژه؛ انعقاد قرارداد دلاری با خارجی‌ها منعی ندارد

پایگاه خبری فوتبالی – تغییرات صورت‌گرفته در آیین‌نامه مربوط به بودجه باشگاه‌ها، نکات قابل توجهی دارد.

به گزارش فوتبالی، کارگروه ناظر بر قراردادها و سقف بودجه در آخرین جلسه خود نسبت به تدوین و ویرایش برخی بندهای مبهم و مجهول در آیین‌نامه اقدام کرده و برخی موارد را شفاف‌سازی کرده است.

در یکی از این موارد اکیداً ذکر شده که درج مبالغ ارزی در قراردادهای بازیکنان و کادرفنی ایرانی مطلقاً ممنوع است ولی این موضوع برای بازیکنان و مربیان خارجی مشکلی ندارد. به عبارت دیگر قرارداد بازیکنان و مربیان ایرانی باید ریالی باشد ولی قرارداد اعضای خارجی می‌تواند بسته به توافق طرفین با هر ارزی منعقد شود.

همچنین باشگاه‌ها مجاز به بر عهده گرفتن یا ضمانت مالیات عوامل داخلی و خارجی خود نیستند که این موضوع از فصل قبل اجرایی شده و برای فصل آتی هم اجرا خواهد شد.

البته انعقاد هر گونه قرارداد ارزی با بازیکن و مربی خارجی باید منطبق با مقررات و دستورالعمل های ابلاغی مراجع ذی صلاح کشور صورت بگیرد.

نکته مهم این به‌ روز‌رسانی، برداشتن ممنوعیت عقد قرارداد دلاری با بازیکنان و مربیان خارجی است. خرداد ماه سال گذشته بود که معاون اول رئیس جمهور، خواهان ممنوعیت عقد قرارداد دلاری یا یورویی با بازیکنان و مربیان خارجی شده بود و قرار شد که ارزهای جایگزین منطقه‌ای به ‌جای دلار و یورو استفاده شود. 

درخواستی که بدون حاشیه نبود و مشخص نشد که آخر سر برای بازیکنان خارجی شاغل در لیگ برتر، از چه ارزی به جای دلار و یورو استفاده شده است.

1997