خبر فوری؛ فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی و با VAR برگزار خواهد شد

خبر فوری؛ فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی و با VAR برگزار خواهد شد

پایگاه خبری فوتبالی- میزبانی فینال جام حذفی بین دو تیم سپاهان و مس کرمان به ورزشگاه آزادی تهران واگذار شد.

به گزارش فوتبالی، در حالی که تا چند ساعت پیش قرار بود فینال جام حذفی در ورزشگاه سردار آزدگان شهر قزوین برگزار شود اما در فاصله دو روز مانده تا برگزاری فینال، محل برگزاری بازی تغییر کرد و به ورزشگاه آزادی تهران منتقل شد!

روز شنبه همین هفته بود که دو بازی مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایران برگزار شد و تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان با شکست دادن تیم‌های گل‌گهر سیرجان و آلومینیوم اراک به فینال رسیدند. ساعتی بعد از برگزاری این دو مسابقه اعلام شد که ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به عنوان محل برگزاری بازی فینال انتخاب شده است.

این انتخاب با اعتراض هر دو باشگاهی که به فینال رسیده‌اند مواجه شد. آنها حتی در یک موضع مشترک به این نتیجه رسیده بودند شهر اراک محل مناسب‌تری برای برگزاری فینال است اما سازمان لیگ اصلا توجهی به این اعتراضات نشان نمی‌داد.

حتی ظهر روز گذشته هم سایت سازمان لیگ با انتشار خبری کوتاه اعلام کرد ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به عنوان میزبان فینال جام حذفی انتخاب شد و مسابقه دو تیم سپاهان اصفهان و مس رفسنجان   روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ساعت ۲۰  در این ورزشگاه برگزار می‌شود.

اما دقایقی پیش امیر مهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با برنامه فوتبال برتر اعلام کرد که نظر برگزار کنندگان مسابقات تغییر کرده است و قرار شده مسابقه فینال در ورزشگاه آزادی با استفاده از VAR برگزار شود. 

علوی در این باره گفت: «همین امشب از فیفا مجوز برگزاری فینال جام حذفی با سیستم کمک داور ویدیویی گرفته شد. با توجه به عدم آمادگی ورزشگاه سردار آزادگان قروین برای میزبانی از مسابقه با VAR، با مساعدت وزارت ورزش و هماهنگی‌های انجام شده قرار شد فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی  با VAR برگزار شود.»

برگزاری فینال با استفاده از VAR اتفاق خوبی است و با توجه به این که مسابقه فینال است می‌تواند به داور در اتخاذ تصمیمات درست و برگزاری عادلانه مسابقه کمک کند. 

1359