اولین شگفتی جام؛ باخت بلژیک برابر اسلواکی

اولین شگفتی جام؛ باخت بلژیک برابر اسلواکی

پایگاه خبری فوتبالی- دو تیم بلژیک و اسلواکی در جریان دیدارهای هفته‌ی اول جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با برتری یک بر صفر اسلواکی به پایان رسید.

 به گزارش فوتبالی، دو تیم ملی بلژیک و اسلواکی در جریان دیدارهای هفته‌ی اول جام ملت‌های اروپا از گروه E در استادیوم فرانکفورت آرنا به مصاف هم رفتند و اولین نتیجه عجیب جام رقم خورد و تیم اسلواکی توانست تیم پر ستاره بلژیک را با تک گل ایوان شرانتس شکست داد.

 تیم اسلواکی از همان ابتدای بازی دومنیکو تدسکو و شاگردانش را غافلگیر کرد و بر خلاف انتظار بازی یک طرفه و به سود بلژیک دنبال نشد. در دقیقه‌ی ۷ ایوان شرانتس دروازه کاستیلز را باز کرد. در ادامه تلاش‌های بلژیک برای به تساوی کشاندن بازی ادامه داشت اما بی ثمر بود.

 در شروع نیمه دوم بلژیک با تمام توان برای زدن گل وارد زمین شد و در دقیقه‌ی ۵۶ هم توسط روملو لوکاکو به گل هم رسیدند اما پس از بررسی وار بدلیل آفساید رد شد. در ادامه نیز یک فرصت دیگر گلزنی هم داشتند اما مدافعان اسلواکی توپ را از روی خط دروازه برگرداندند. در دقایق پایانی نیز و در دقیقه ۸۶ روملو لوکاکو بازی را به تساوی کشاند که باز هم توسط وار و به دلیل خطای هند رد شد.

 در پایان بازی بلژیک ۱۶ شوت و اسلواکی ۱۰ شوت به سمت دروازه یکدیگر زده بودند. بلژیک ۴ موقعیت بزرگ گلزنی از دست داده بود و همچنین مالکیت توپ هم ۶۰٪ به ۴۰٪ به نفع بلژیک بود.

۱۴۲۸