عکس؛ صندلی‌های ورزشگاه جنگ‌زده اوکراینی که در مونیخ به نمایش گذاشته‌شدند

عکس؛ صندلی‌های ورزشگاه جنگ‌زده اوکراینی که در مونیخ به نمایش گذاشته‌شدند

پایگاه خبری فوتبالی - فدراسیون فوتبال اوکراین، از فرصت بازیهای یورو استفاده کرده تا در مورد حمله نظامی روسیه به این کشور اطلاع رسانی کند.

به گزارش فوتبالی، پوستر و صندلی هایی از ورزشگاه سونیاچنی در خارکیف در روزهای اخیر به مونیخ آورده شده است. این ورزشگاه توسط اوکراین برای یورو 2012 ساخته شد اما در می 2022 توسط ارتش روسیه تخریب شد. 

فدراسیون فوتبال اوکراین، این پوستر  و صندلی ها را در کل اروپا به نمایش در آورده است تا به تاثیرات جنگ علیه مردم و زندگی آنها اشاره کند.  در واقع در حمله نظامی روسیه به اوکراین، بیش از 500 مرکز ورزشی در این کشور نابود شدند.

در این پوستر به داستان ورزشگاه سونیاچنی اشاره شده است. این ورزشگاه، زمین تمرینی تیم ملی هلند در یورو 2012 بود و بعد از آن به کمپ تمرینی اصلی تیم ملی اوکراین تبدیل شد. 

فدراسیون فوتبال اوکراین همچنین تجهیزات واقعیت مجازی را هم در کنار این استند قرار داده است تا حاضران بتواند ببینند که پس از حمله نظامی روسیه، این ورزشگاه به چه شکل در آمده است. 

تیم ملی اوکراین امروز در اولین بازی خود در یورو 2024 به مصاف رومانی می رود در حالی که روس ها پس از حمله نظامی به اوکراین از حضور در یورو 2024 منع شدند و اجازه حضورشان در مراحل راهیابی نیز داده نشد.

4125