گزارش ویژه/ واکاوی ماجرای اهدای واحد تجاری میدان پالیزی به یک شخص خاص/ دو واحد بوده و ربطی به پرونده مس رفسنجان ندارد!

گزارش ویژه/ واکاوی ماجرای اهدای واحد تجاری میدان پالیزی به یک شخص خاص/ دو واحد بوده و ربطی به پرونده مس رفسنجان ندارد!

پایگاه خبری فوتبالی- واحد تجاری میدان پالیزی تهران، مطرح شده توسط رضا جاودانی به یک شخص خاص، که مورد ادعای رضا جاودانی است، به ماجرای فساد در باشگاه مس رفسنجان، ربطی ندارد و به نوعی به فدراسیون فوتبال در دوران گذشته مربوط است. 

به گزارش فوتبالی، هفته گذشته بود که رضا جاودانی عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در یک مصاحبه تصویری درباره مساله روزِ فوتبال ایران یعنی فساد در فوتبال و باشگاه مس رفسنجان که صحبت‌‌هایی کرد که بسیار جنجالی از آب درآمد و خیلی از کسانی که این مصاحبه را دیدند و شنیدن از حرف‌های حیرت کردند.

خیلی روشن بود که بیان این حرف‌ها از زبان یک عضو کمیته انضباطی بدون تبعات نخواهد بود. درست فردای همان روز اعلام شد که جاودانی به دلیل انجام این مصاحبه به کمیته اخلاق احضار شده است. کمیته اخلاق در بیانیه ای اعلام کرده بود که او طبق قانون اصلا اجازه مصاحبه نداشت چه برسد به این که حرف‌های جنجالی و اثبات نشده را هم مطرح کند.

جاودانی در بخشی از حرف‌هایش از اتهاماتی که به برخی از اهالی رسانه وارد شده است صحبت کرد و عینا  گفت: «در حوزه رسانه در شهرک بنفشه کرج یک خانه و یک پژو 2008 به یکی از اهالی رسانه داده شده است. پژوهای 207 هم به دوستان رسانه‌ای داده شده است هنوز که هنوز است صحبتش هست. ساعتی به ارزش 600 میلیون تومان برای یکی از تهیه‌کننده‌های ورزشی خریداری شده و یک واحد تجاری هم در پالیزی داده شده که من خودم قبلا اطلاع داشتم اما چون از حوزه کاری ما در فدراسیون خارج بود، نمی‌توانستم کاری را انجام بدهم و ظاهرا قبل از اینکه انتخابات فدراسیون فوتبال قبل از دوره جدید انجام بگیرد اتفاق افتاده است.»

نکته مهم در این مبحث، ماجرای واحد تجاری در پالیزی است. واقعیت این است که این یک مورد اصلا ربطی به پرونده مس رفسنجان ندارد و البته در زمان ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال هم نبوده است. جاودانی صحبت از هدیه یک واحد تجاری به یک شخص خاص کرده اما فوتبالی خبردار شده است که به جای یک واجد تجاری، دو واحد تجاری در میدان پالیزی بوده است که با توجه به اینکه جاودانی از واژه "واحد" استفاده کرده به نظر می رسد این دو واحد در مجتمع تجاری اندیشه واقع در میدان پالیزی باشد که به این شخص خاص هدیه داده شده است. 

جاودانی گفته بود که این اتفاق یعنی اهدای واحد تجاری بابت حمایت رسانه ای، قبل از انتخابات اخیر فدراسیون فوتبال در شهریور 1401 رخ داده و به دوره ریاست اول و دوم مهدی تاج هم ربطی ندارد اما مربوط به یکی از مدیران رده بالای فدراسیون فوتبال که حالا سمتی در فدراسیون فوتبال ایران و دیگر بخشهای فوتبال ندارد است اما شنیده می شود پای این شخص هم هم به پرونده فساد در فوتبال ایران باز شده و به زودی به کمیته اخلاق احضار خواهد شد. 

قطعا بهتر بود که جاودانی به این مساله که ماجرای واحدهای تجاری پالیزی یک پرونده مستقل است و ربطی به باشگاه مس رفسنجان و فدراسیون فعلی ندارد اشاره می‌کرد چون برخی فکر کرده اند که واحدهای تجاری هم توسط باشگاه مس رفسنجان به جهت حمایت رسانه‌ای اهدا شده است.

باید دید در نهایت چه اتفاقاتی در این پرونده خواهد افتاد و ادعاهای جاودانی ثابت خواهد شد یا نه.

1359