خبر ویژه از زبان معاون وزیر ورزش؛ فصل آینده لیگ برتر با VAR برگزار می‌شود

خبر ویژه از زبان معاون وزیر ورزش؛ فصل آینده لیگ برتر با VAR برگزار می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی – معاون وزیر ورزش خبر بسیار خوبی برای باشگاههای لیگ برتری دارد.

به گزارش فوتبالی، اعتراض همیشگی باشگاههای لیگ برتری در فصل گذشته، نبود VAR در لیگ برتر بود که باعث شد اشتباه‌های داوری روی نتایج بازیهای مختلفی تاثیرگذار باشد.

در حالی که فدراسیون فوتبال از مدتها قبل به دنبال فراهم کردن مقدمات استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی برای فصل بعد لیگ برتر بوده، حالا معاون وزیر ورزش مدعی شده که قطعا در لیگ بیست و چهارم، از VAR استفاده خواهد شد تا اشتباه‌های داوری، تاثیری روی نتایج بازیها نداشته باشد.

شروین اسبقیان به روزنامه ایران‌ورزشی گفته است:" فرآیند خرید VAR در حال طی شدن است و بزودی شاهد حضور این تکنولوژی در کشورمان خواهیم بود. قطعاً فصل آینده این اتفاق خواهد افتاد و مسابقات لیگ را با استفاده از VAR برگزار می‌کنیم. برای خرید این تکنولوژی به هیچ وجه مشکل مالی نداریم چرا که دولت کمک مالی ویژه‌ای به وزارت ورزش کرد تا برای تهیه کمک داور ویدیویی مشکل مالی وجود نداشته باشد."

در شرایطی که به نظر می‌رسد اکثر ورزشگاههای لیگ برتر، زیرساختهای لازم برای مجهزشدن به VAR را ندارند، معاون وزیر ورزش با امیدواری درباره حل این مشکل صحبت کرده است:" در خصوص مشکلات زیرساختی هم شرکت توسعه تلاش خود را می‌کند تا پیش از برگزاری مسابقات لیگ این مشکلات زیرساختی را برطرف کنند تا تمام ورزشگاه‌های لیگ برتری به VAR تجهیز شوند."

1984