ترکیب تیم ملی پرتغال، فراتر از کریستیانو رونالدو

ترکیب تیم ملی پرتغال، فراتر از کریستیانو رونالدو

پایگاه خبری فوتبالی - روبرتو مارتینز سرمربی اسپانیایی تیم ملی پرتغال چند روز گفته بود:" پرتغال، پنجمین تیم با بیشترین تعداد بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا بوده است و 71 بازیکن در پنج لیگ بزرگ اروپایی دارد."

به گزارش فوتبالی، هر چند که سطح لیگ پرتغال در مقایسه با لیگ های بزرگ اروپایی پایین تر است اما با این وجود به نظر می رسد که این تیم یکی از مدعیان قهرمانی یورو باشد تا پس از هشت سال به قهرمانی اروپا دست پیدا کند. 

در حقیقت از میان 26 بازیکن دعوت شده به تیم ملی پرتغال، ده تایشان در لیگ انگلیس، چهار تا در پی اس جی و دو تا در بارسلونا توپ می زنند. دیوگو دالو گفت :" با جدیت و حرفه ای گری کار می کنیم. بازیکنان باتجربه ای را داریم که می توانند تجربه خود را به جوان تر ها منتقل کنند. بازیکنانی را داریم که در بهترین تورنمنت های اروپایی حضور داشته اند و برخی تازه در شروع کار هستند." 

دیوگو کاستا دروازه بان پورتو با 40 ، روبن دیاز مدافع منچسترسیتی با 80 و رافائل لیائو وینگر میلان با 90 میلیون یورو از ارزشمندترین بازیکنان حاضر در یورو در پست های خودشان هستند. مجموع ارزش ترکیب تیم ملی پرتغال 1050 میلیون یوروست که فقط انگلیس با 1520 و فرانسه با 1230 میلیون یورو ترکیبی ارزشمندتر از آنها را دارند، تازه اگر کریستیانو رونالدو را در نظر نگیریم که به پایان فوتبالش نزدیک شده است و فقط پانزده میلیون یورو ارزش دارد.

پرتغال با ترکیبی شامل روبن دیاز، ماتیوس نونس و برناردو از سیلوا از منچسترسیتی، دیوگو ژوتا از لیورپول، دنیلو، ویتینیا، نونو مندز و گونسالو راموس از پی اس جی و برونو فرناندز و دیوگو دالو از یونایتد یا ژائو فلیکس و ژائو کانسلو از بارسلونا،  ستارگان زیادی در پست های مختلف دارد که اولین بازی آنها در یورو در روز سه شنبه مقابل جمهوری چک خواهد بود.

4125