بردهای اقتصادی و کامبک‌ها؛ امتیازاتی که پیکان را نجات نداد!

بردهای اقتصادی و کامبک‌ها؛ امتیازاتی که پیکان را نجات نداد!

پایگاه خبری فوتبالی- پیکان در پایان لیگ بیست و سوم در رده پانزدهم قرار گرفت و به لیگ دسته یک سقوط کرد

به گزارش فوتبالی، عنایتی و تیمش با این که در پایان هفته بیست و ششم لیگ برتر از گزینه‌های سقوط نبود اما شرایط جدول در دو هفته پایانی علی‌الخصوص دقایق پایانی بازی آخر طوری رقم خورد که پیکان با کسب 28 امتیاز به خاطر اختلاف یک امتیازی با استقلال خوزستان رده چهاردهمی، نتوانست از سقوط فرار کند و در پایان لیگ بیست و سوم مسافر لیگ آزادگان شد.

پیکان در فصلی که گذشت، موفق به ثبت 4 پیروزی شد که  از این تعداد، 3 پیروزی با حداقل گلزنی برای آن‌ها به دست آمد. پیکان در هفته هفتم در مقابل استقلال خوزستان با گل سامان نریمان جهان در دقیقه 90 به پیروزی رسیدند. در مصاف با ملوان در هفته بیستم با گلزنی محمدحسین فلاح در دقیقه 15 به سه امتیاز رسیدند. آخرین 3 امتیاز اقتصادی آن‌ها نیز با تک گل حامد پاکدل در دقیقه 66 در بازی با استقلال خوزستان در هفته بیست و دوم به دست آمد.

دیگر برد آن‌ها نیز با ثبت کامبک در مقابل یکی از غول‌های لیگ برتر رقم خورد. آن‌ها در مصاف با سپاهان در هفته نوزدهم، ابتدا با گل فرشاد احمدزاده در دقیقه 4 عقب افتادند. در ادامه محمدحسین فلاح در دقیقه 16 بازی را به تساوی کشاند. فلاح در چهارمین دقیقه از وقت‌های اضافه نیمه اول، بازی را دو بر یک به نفع پیکان کرد تا رضا اسدی در دقیقه 54 بازی را باز هم به تساوی بکشاند اما این پایان ماجرا نبود و علی قربانی در دقیقه 74 سومین گل پیکان و پنجمین گل این دیدار را وارد دروازه نیما میرزازاد کرد تا پیکان این 3 امتیاز مهم را به دست آورد که خب البته در پایان لیگ به دردشان نخورد.

عنایتی و شاگردانش 4 امتیاز نیز از طریق کامبک‌های نصفه کاره به دست آوردند. در بازی با نساجی در هفته شانزدهم ابتدا از مهمان عقب افتادند اما حامد پاکدل در دقیقه 57 بازی را به تساوی کشاند و آن‌ها را به یک امتیاز رساند. در بازی هفته هفدهم در مقابل گل گهر سیرجان ابتدا در دقیقه 42 از میزبان عقب افتادند اما باز هم حامد پاکدل در دقیقه 87 بازی را به تساوی کشاند. این مسابقه از دقیقه 90 به بعد دو گل دیگر نیز داشت و روبرتو تورس در دقیقه 91 یک بار دیگر گل گهر را پیش انداخت. این پایان بازی نبود و ابراهیم صالحی در دقیقه 94 بازی را به تساوی دو بر دو کشید تا دست خالی از سیرجان خارج نشوند و یک امتیاز برای پیکان ماحصل حضورشان در این بازی خارج از خانه باشد. در هفته بیست و چهارم در مقابل هوادار ابتدا با گل‌های دقیقه 21 محسن سفید چقایی و دقیقه 28 یونس شاکری، دو هیچ از مهمان عقب افتادند اما با گل‌های محمدحسین فلاح در دقیقه 31 و ابوالفضل زمانی در دقیقه 86، به بازی برگشتند و مساوی گرفتند تا به یک امتیاز بسنده کرده باشند. آن‌ها در بازی با فولاد در هفته بیست و نهم که به نوعی نبرد برای بقا بود؛ ابتدا با گل حامد پاکدل در دقیقه 26 پیش افتادند اما در دقایق 40 و 49 با دو گل کاندیدو و بوحمدان، نتیجه را دو بر یک به حریف واگذار کردند. علی قربانی در این بازی نیز به داد پیکان رسید و با گلزنی در دقیقه 98، سقوط این تیم را یک هفته به تعویق انداخت و نبرد قعر جدولی ها را به تساوی کشاند.

پیکان کم‌ترین تعداد برد در لیگ بیست و سوم را در بین تمام تیم‌های لیگ برتری داشت و با وجود کسب 16 امتیاز از طریق کامبک و بردهای اقتصادی، در نهایت نتوانست در لیگ برتر باقی بماند و به دسته یک سقوط کرد. سقوطی که پس از 8 سال دوباره برای آن‌ها اتفاق افتاد تا در نهایت با پنج بار سقوط به دسته یک، رکورددار این موضوع در تاریخ فوتبال ایران باشند.

7899