ادامه اعتراض‌های سپاهان و مس به برگزاری فینال جام حذفی در قزوین؛ سازمان لیگ: ورزشگاه سردار آزادگان بسیار هم خوب است!

ادامه اعتراض‌های سپاهان و مس به برگزاری فینال جام حذفی در قزوین؛ سازمان لیگ: ورزشگاه سردار آزادگان بسیار هم خوب است!

پایگاه خبری فوتبالی- هر دو باشگاه سپاهان و مس رفسنجان نسبت به برگزاری فینال جام حذفی در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین معترض هستند، ولی گویا سازمان لیگ قصد ندارد از تصمیم خود عقب‌نشینی کند.

به گزارش فوتبالی، دیدارهای نیمه‌نهایی جام حذفی ایران روز گذشته برگزار شد و دو باشگاه سپاهان و مس رفسنجان موفق شدند با غلبه بر حریفان خود، به فینال جام حذفی صعود کنند.

طبق تصمیم سازمان لیگ، قرار است فینال جام حذفی پنجشنبه همین هفته (31 خرداد) از ساعت 20:00 در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار شود، تصمیمی که اعتراض هر دو تیم فینالیست را به دنبال داشته است.

باشگاه سپاهان امروز با انتشار اطلاعیه‌ای، رسما نارضایتی خود را از برگزاری فینال در ورزشگاه قزوین ابراز کرد و از فدراسیون خواست علاوه بر تغییر محل بازی، امکاناتی فراهم آورند که این بازی حساس به کمک VAR برگزار شود.

از سوی دیگر، محرم نویدکیا، سرمربی مس رفسنجان هم روز گذشته نسبت به محل برگزاری فینال معترض بود و در نشست خبری بعد از دیدار با آلومینیوم خطاب به مسئولان فدراسیون گفت: «الان اعلام کردند که بازی فینال در قزوین برگزار می‌شود. من از فدراسیون خواهش می‌کنم، این همه ورزشگاه باکیفیت داریم، بازیکنانی که یک فصل مداوم تا اینجا آمدند، باید در یک زمین خوب بازی کنند. برای ما ورزشگاه مهم نیست که کجا بازی کنیم، اما زمین ورزشگاه قزوین آن کیفیتی که باید داشته باشد را ندارد. خواهش می‌کنم فینال در یک ورزشگاه مناسب‌تر باشد. هرجا می‌خواهد باشد، مشکلی نیست اما زمینی باشد که چمن خوب و نرمی داشته باشد تا بازیکنان آسیب نبینند.»

امروز بازیکنان مس رفسنجان هم در اعتراض به محل برگزاری فینال به سرمربی خود پیوستند و با انتشار یک استوری مشترک در اینستاگرام که عکسی از نویدکیا در نشست خبری روز گذشته را داشت، با نوشتن جمله "از فدراسیون خواهش می‌کنیم!" خواستار تغییر محل برگزاری فینال شدند.

علیرغم تمام این اعتراضات، به نظر نمی‌رسد که سازمان لیگ قصد کوتاه آمده داشته باشد و مسئولان برگزاری جام حذفی روی تصمیم قبلی خود اصرار دارند. ساعاتی پیش، سایت سازمان لیگ در خبری که روی خروجی خود قرار داد، ورزشگاه سردار آزادگان قزوین را به عنوان میزبان جام حذفی اعلام کرد.

ضمنا امیرحسین روشنک، مسئول مسابقات جام حذفی در گفت‌وگویی که ساعتی قبل با خبرگزاری فارس انجام داده، اعلام کرده با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، تصمیم سازمان لیگ همان ورزشگاه سردار آزادگان قزوین است.

او درباره اینکه چرا ورزشگاه آزادی را برای این بازی مهم انتخاب نکردند، توضیح می‌دهد: «ورزشگاه آزادی با توجه به شروع عملیات عمرانی در دسترس ما نیست. حتی بازی تیم ملی را هم به خاطر سرعت کار و آمادگی ورزشگاه برای فصل بعد، نمی‌خواستند آنجا برگزار کنند اما در نهایت بازی در این ورزشگاه برگزار شد و بلافاصله پس از مسابقه هم عملیات عمرانی را آغاز کردند.»

روشنک با تاکید بر اینکه تیم‌های فینالیست از شهرهای اصفهان و کرمان هستند و لذا فینال نمی‌توانسته در این دو شهر برگزار شود، از کمبود گزینه برای میزبانی از سپاهان و مس خبر داده و گفته: «یکی دو گزینه بیشتر نداشتیم و در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که بازی در سردار آزادگان قزوین باشد. وضعیت ورزشگاه این شهر هم خیلی خوب است. از چمن آن هم 2 روز قبل بازدید شده و شرایط خوب است. ان‌شاالله بازی را در این ورزشگاه برگزار می‌کنیم.»

با توجه به صحبت‌های مسئول سازمان لیگ، باید برگزاری فینال جام حذفی در قزوین را قطعی بدانیم و بعید است این تصمیم دستخوش تغییر شود.

7474