فینال جذاب در قزوین؛ اولین قهرمانی مس رفسنجان یا پنجمین قهرمانی سپاهان؟

فینال جذاب در قزوین؛ اولین قهرمانی مس رفسنجان یا پنجمین قهرمانی سپاهان؟

پایگاه خبری فوتبالی- مسابقه فینال جام حذفی ایران روز پنج شنبه 31 خرداد در شهر قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش فوتبالی، مسابقات مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایران در فصل 1402-1403 روز گذشته برگزار شد و طی این دو مسابقه تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان با شکست دادن رقبای خودشان به بازی فینال رسیدند.

سپاهان در ورزشگاه نقش جهان میزبان گل‌گهر سیرجان بود و در یک بازی حساس و زیبا موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد حریفش بگذرد. مس رفسنجان هم در اراک پس از تساوی یک بر یک در 120 دقیقه توانست با نتیجه 4 بر دو در ضربات پنالتی به برتری برسد و  فینالیست شود.

حالا دو تیم در جایی قرار گرفته‌اند که از نظر تجربه و موفقیت وضعیت کاملا متفاوتی با هم دارند. سپاهان پیش از این 4 بار به فینال جام حذفی رسیده است که در اتفاقی جالب در هر 4 فینال پیروز شده است و به قهرمانی رسیده است. آنها در این 4 فینال دو بار پرسپولیس را شکست داده‌اند و دو بار هم با شکست دادن تیم‌های استقلال و صبای قم قهرمان جام حذفی شده‌اند.

در مقابل مس رفسنجان وضعیت متفاوتی دارد. این تیم برای اولین بار است که به فینال جام حذفی رسیده است. هر چند که به دلیل عدم کسب مجوز حرفه‌ای، قهرمانی در جام حذفی باعث نمی‌شود این تیم به مسابقات آسیایی برسد  اما به هر حال در صورت قهرمانی این افتخار در کارنامه این تیم ثبت خواهد شد و نام آنها را به لیست تیم‌های قهرمان جام حذفی می‌کند. 

لیستی که در آن نام تیم‌های استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن، سپاهان، ملوان، تراکتور، بهمن تهران، فجر سپاسی شیراز، برق شیراز، صبای قم، نفت تهران، شاهین اهواز، سایپا، فولاد خوزستان و نساجی مازندران دیده می‌شود.

1359