پیروزی سخت لاجوردی‌پوشان در گام نخست مقابل آلبانی

پیروزی سخت لاجوردی‌پوشان در گام نخست مقابل آلبانی

پایگاه خبری فوتبالی- در جریان دیدارهای هفته نخست مرحله گروهی یورو 2024، تیم‌های ایتالیا و آلبانی به مصاف همدیگر رفتند که در نهایت ایتالیا موفق شد با نتیجه 2-1 پیروز شود.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب رقابت‌های هفته نخست گروه B رقابت‌های یورو 2024، دو تیم ملی ایتالیا و آلبانی در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک شهر دورتموند در مقابل همدیگر قرار گرفتند که حاصلش برتری دو بر یک مردان سرزمین چکمه بود.

در همان ثانیه‌های ابتدایی، ندیم بایرامی از اشتباه فدریکو دیمارکو، مدافع چپ تیم ملی ایتالیا نهایت بهره را برد و توانست دروازه لاجوردی‌پوشان را باز کند. دروازه مدافع عنوان قهرمانی خیلی زود باز شد. اما شاگردان اسپالتی تحت تاثیر این شوک قرار نگرفتند و خیلی زود توانستند شرایط را به نفع خود برگردانند.

در یازدهمین دقیقه بازی، الساندرو باستونی، مدافع پیش‌تاخته ایتالیا ارسال زیبای لورنزو پیگرینی را روی تیر دورتر به گل تبدیل کرد تا حساب کار به تساوی کشیده شود. تنها پنج دقیقه بعد از این گل، نیکولا بارلا با یک ضربه روی پای زیبا و دقیق برای بار دوم تور دروازه آلبانی را به لرزه در آورد. نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید و ایتالیایی‌ها با برد به رختکن رفتند.

در نیمه دوم آتزوری در پی مدیریت بازی و حفظ نتیجه بود. ایتالیایی‌ها توانستند با حفظ توپ، فرصت موقعیت‌سازی را از بازیکنان آلبانی بگیرند و بازی با همان نتیجه 2-1 به سود تیم ملی ایتالیا به پایان رسید.

ایتالیا با این برد در رتبه دوم گروه B قرار گرفت و آلبانی هم پس از اسپانیا و ایتالیا، در رتبه سوم جدول جای گرفت.

1428