جام حذفی به کام تی‌تی‌ها؛ سهمیه آسیایی تراکتور قطعی شد

جام حذفی به کام تی‌تی‌ها؛ سهمیه آسیایی تراکتور قطعی شد

پایگاه خبری فوتبالی - با مشخص شدن فینالیست‌های جام حذفی، سهمیه آسیایی تراکتور قطعی شد.

به گزارش فوتبالی، دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام حذفی امروز برگزار شد که در پایان تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان با غلبه بر گل گهر سیرجان و آلومینیوم اراک راهی فینال این رقابت‌ها شدند.

اما صعود دو تیم سپاهان و مس رفسنجان به فینال جام حذفی، علاوه بر طرفداران این دو تیم، برای هواداران تراکتور هم خبر خوشی محسوب می‌شود؛ چرا که تی‌تی‌ها به عنوان تیم چهارم لیگ برتر تنها نماینده فوتبال ایران در مسابقات سطح دوم آسیایی یا همان «لیگ قهرمانان آسیا 2» خواهند بود.

در واقع اگر سپاهان قهرمان جام حذفی شود، این تیم با توجه به قهرمانی، سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان را دریافت خواهد کرد و از آنجایی که شاگردان ژوزه مورایس تیم سوم جدول هستند، تیم چهارم لیگ برتر به سطح دو می‌رود. در صورتی که مس قهرمان شود، با توجه به این که نارنجی‌ها نتوانسته‌اند مجوز حرفه‌ای‌ را دریافت کنند، باز هم سپاهان به عنوان تیم سوم لیگ برتر راهی پلی آف لیگ نخبگان می‌شود و تیم چهارم یعنی تراکتور به لیگ قهرمانان می‌رود. به این ترتیب باید سهمیه پلی‌آف نخبگان سپاهان را هم در هر صورت قطعی شده دانست.

مسابقات باشگاهی آسیا برای فصل بعد با تغییراتی مواجه شده و سهمیه ایران در این رقابت‌ها دو سهمیه مستقیم در لیگ نخبگان است که پرسپولیس و استقلال به عنوان دو تیم اول و دوم جدول در این مسابقات حضور قطعی خواهند داشت، سپاهان به پلی‌آف لیگ نخبگان می‌رود و در صورت شکست در بازی‌های پلی‌آف همراه با تراکتور راهی سطح دو می‌شود.

1997