انتقاد عجیب پیشکسوت پرسپولیس از اوسمار؛ در قامت یک سرمربی نبود!

انتقاد عجیب پیشکسوت پرسپولیس از اوسمار؛ در قامت یک سرمربی نبود!

پایگاه خبری فوتبالی- اگر فکر می‌کنید که اوسمار ویرا بعد از قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر، هیچ منتقد سرشناسی ندارد، باید خدمتتان عرض کنیم که در اشتباهید!

به گزارش فوتبالی، همه در جریان نحوه انتخاب اوسمار به عنوان سرمربی پرسپولیس هستند. مربی‌ای که در ابتدای انتخابش به عنوان جانشین یحیی گل‌محمدی هیچ طرفداری نداشت اما در عرض چند ماه به قدری محبوب شد که پرسپولیسی‌ها دوست نداشتند او از تیمشان جدا شود به خصوص آنکه مربی برزیلی، قهرمانی لیگ را هم برای قرمزها به ارمغان آورده بود.

اما جالب است بدانید که علیرغم محبوبیت نسبی اوسمار بین هواداران، هنوز هم عده‌ای هستند که او را در حد سرمربیگری پرسپولیس نمی‌دانند.

یکی از منتقدان بزرگ اوسمار، پیشکسوت پرسپولیس، یعنی اسماعیل حلالی است. حلالی در گفت‌وگویی که امروز با خبرگزاری ایسنا انجام داده، اوسمار را در قامت سرمربیگری ندانسته و می‌گوید هنر مربی وقتی مشخص می‌شود که خودش تیم را ببندد و با آن تیم کار کند و به نتیجه برسد.

حلالی حتی از این هم فراتر رفته و گفته خوب شد اوسمار از ایران رفت تا پرسپولیس بتواند با گزینه بهتری برای لیگ 24 به توافق برسد!

بخشی از صحبت‌های حلالی را در ادامه می‌خوانید:«اوسمار هم آن زمان و هم الان در قامت سرمربی نبود اما از آنجا که به تیم کار کرده بود بازیکنان او را به خوبی می‌شناختند و او هم شناخت کافی پیدا کرده بود، به عنوان سرمربی انتخاب شد. او در آن مقطع به لحاظ روحی و روانی خیلی به تیم کمک کرد. بازیکنان هم دوست نداشتند که فرد دیگری بیاید و تازه بخواهند با تفکرات فنی او روبرو شوند. با اینکه پرسپولیس به همراه اوسمار در جام حذفی شکست خورد و حذف شد اما در لیگ پیروزی‌های با ارزشی به دست آورد و تیم به ثبات رسید.»

حلالی گفته پیشنهادهای امروز اوسمار به سبب اعتباری است که پرسپولیس به او بخشیده است: «من فکر می‌کنم این پرسپولیس بود که به اوسمار اعتبار داد. اگر الان اوسمار از تیم‌های خارجی دیگر پیشنهاد دارد به خاطر این است که پرسپولیس به او اعتبار داده است. همین الان هم می‌گویم که او سرمربی نیست و وقتی به ایران آمد به عنوان مربی آمد اما باشگاه در مقطعی تصمیمی گرفت که او را به عنوان سرمربی انتخاب کند. هنر مربی وقتی مشخص می‌شود که خودش تیم را ببندد و با آن تیم کار کند و به نتیجه برسد. به نظر من خوب شد که اوسمار رفت تا کسی را بیاورند که در قامت سرمربی باشد.»

7474