جابجایی در مسیر تهران – بانکوک؛ پرسپولیس و بوریرام مربی مبادله می‌کنند؟

جابجایی در مسیر تهران – بانکوک؛ پرسپولیس و بوریرام مربی مبادله می‌کنند؟

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از قطعی شدن جدایی اوسمار ویرا از پرسپولیس، جست‌وجوی این باشگاه برای یافتن سرمربی جدید وارد مرحله جدی‌تری شده است.

به گزارش فوتبالی، در حالی که در هفته‌های پایانی لیگ برتر به نظر می‌رسید روند مذاکرات باشگاه پرسپولیس با اوسمار ویرا بسیار مثبت است و اوسمار فصل آینده هم سرمربی این تیم خواهد بود اما چند روز بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، سرمربی برزیلی به مدیران این باشگاه خبر داد که قادر به همکاری با پرسپولیس نیست.

اوسمار مدعی شده بود دلیل اصلی که نمی‌تواند به ایران برگردد بیماری همسرش است. گفته می‌شود او یک پیشنهاد خوب از باشگاه بوریرام تایلند دارد که تا حد زیادی هم با مفاد آن موافق است و احتمال زیادی وجود دارد به تایلند برود.

جست‌وجوی باشگاه پرسپولیس برای یافتن سرمربی جدید هم چند روزی است شروع شده است. از دراگان اسکوچیچ به عنوان اصلی‌ترین گزینه نیمکت پرسپولیس نام برده می‌شد. اما مذاکرات با او به دلیل تفاوت مبالغ مد نظر دو طرف به بن بست رسید. ظاهرا نبوشا یووویچ و والتر ماتزاری هم دیگر گزینه‌های پرسپولیس هستند.

حالا اما یک گزینه جدید هم مطرح شده که اتفاقا به اوسمار ربط پیدا می‌کند. روزنامه ایران ورزشی نوشته است: «نزدیک‌ترین گزینه به هدایت باشگاه پرسپولیس در حال حاضر خورخه ده آموریم کامپوس ملقب به جورجینیو، سرمربی سابق تیم بوریرام تایلند و کاشیما ژاپن است. مذاکرات جدی با این گزینه انجام شده و دو طرف در حال حاضر چانه‌زنی بر سر مبلغ قرارداد هستند تا در صورت حاصل شدن توافق، جورجینیوی برزیلی جانشین اوسمار شود.»

جورجینیو 59 ساله به مدت 57 روز و برای 9 مسابقه سرمربی بوریرام بوده است که توانست 7 برد و دو تساوی به دست بیاورد و قهرمان «تای لیگ» شود. او سابقه مربیگری در تیم‌های مختلف سری آ برزیل مثل واسکودوگاما، کوریتیبا و فلامینگ را دارد و در آسیا هم به جز بوریرام، در تیم الوصل امارات کار کرده است.

خیلی نمی‌شود به طور قطعی از حضور جورجینیو در پرسپولیس صحبت کرد چون این باشگاه سعی دارد خیلی کم‌سروصدا و بدون جلب توجه کارهایش پیش ببرد. اما اگر این اتفاق رخ بدهد یک جابجایی جالب بین دو باشگاه پرسپولیس و بوریرام تایلند رخ خواهد داد.

به این ترتیب که اوسمار سرمربی فصل گذشته پرسپولیس، هدایت بوریرام را بر عهده خواهد گرفت و جورجینیو که فصل قبل سرمربی بوریرام بود به تهران خواهد آمد تا روی نیمکت پرسپولیس بنشیند. در صورت انجام این جابجایی، هر دو مربی کار دشواری در تیم‌های جدیدشان در پیش خواهند داشت. چرا که هر دو تیم در آخرین دوره لیگ کشورشان قهرمان شده‌اند و هواداران‌شان از مربیان جدید هم چیزی کمتر از قهرمانی نمی‌خواهند.

1359