کمربند خط میانی، نقطه قوت ماتادورها در یورو 2024

کمربند خط میانی، نقطه قوت ماتادورها در یورو 2024

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی اسپانیا عصر امروز کار خودش را در یورو 2024 با دیدار مقابل کرواسی شروع خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی اسپانیا، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در یورو 2024 به حساب می‌آید. آن‌ها با 3 قهرمانی در تاریخ این رقابت‌ها، در کنار تیم ملی آلمان رکورددار هستند و می‌خواهند با فتح یورو 2024، با 4 قهرمانی به تنهایی تبدیل به پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شوند.

هرچند که نسل فعلی ماتادورها، با تیمی که در سال 2012 قهرمان شد قابل مقایسه نیست. هافبک‌های فعلی لاروخا، به نسبت سرخیو بوسکتس، ژابی آلونسو، ژاوی هرناندز، آندرس اینیستا، داوید سیلوا و سسک فابرگاس، ستاره بزرگی به شمار نمی‌روند. آن‌ها به نسبت نسل طلایی خود، تیم به مراتب معمولی‌تری در اختیار دارند، اما به هیچ وجه نباید آن‌ها را دست کم گرفت.

نقطه قوت تیم ملی اسپانیا خط هافبک این تیم است. رودری، هافبک دفاعی آماده منچسترسیتی فرمانده کمربند خط میانی تیم ملی اسپانیا به حساب می‌آید. پس از خداحافظی سرخیو بوسکتس از بازی‌های ملی، او توانست به خوبی جای خالی بوسکتس را در ترکیب اسپانیا پر کند. پدری، ستاره جوان بارسلونا با آمادگی خوبی به این مسابقات رسیده است. او در یوروی قبلی نیز جزو بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی اسپانیا بود.

اما نباید سایر هافبک‌های اسپانیا را فراموش کرد. زوبیمندی و میکل مرینو که در رئال سوسیداد توپ می‌زنند، به حدی در تیم باشگاهی خود درخشان ظاهر شدند که توجه تیم‌های بزرگ اروپایی را به خود جلب کردند. و یا فرمین لوپز، که در این فصل یکی از گلزن‌ترین هافبک‌های لالیگا بود. فابیان رویز نیز فصل خوبی را به همراه پاری سن ژرمن پشت سر گذاشت و می‌تواند در این رقابت‌ها کمک حال دلا فوئنته باشد. الکس بائنا، هافبک خلاق ویارئال نیز دیگر گزینه کادر فنی اسپانیا در کمربند خط میانی است.

1428