قاضی زاده هاشمی دبیرشورای نظارت بر صدا و سیما: مجریان و تهیه‌کنندگان فاسد در اختیار دادگاه قرار می‌گیرند!

قاضی زاده هاشمی دبیرشورای نظارت بر صدا و سیما: مجریان و تهیه‌کنندگان فاسد در اختیار دادگاه قرار می‌گیرند!

پایگاه خبری فوتبالی- افشاگری‌ها از پرونده فساد فوتبال پای بسیاری را بیش از پیش به این قضیه باز کرد و ادعاهای رضا جاودانی که خودش از اهالی رسانه است و قبلا مجری شبکه 3 سیما بوده، شکل جدی‌تری به این قضایا داده است.

به گزارش فوتبالی، رضا جاودانی عضو کنونی کمیته انضباطی و مجری سابق شبکه 3 سیما در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی عادل فردوسی‌پور ادعاهای عجیبی مطرح کرد و ادعا کرد برخی تهیه کنندگان و اهالی رسانه شاغل در صدا وسیما هم در پرونده مس رفسنجان نقش داشته‌اند و ۲۰۷ و پژو ۲۰۰۸ و آپاراتمان در کرج و مغازه در میدان پالیزی تهران و ساعت رولکس و سکه و ... گرفته‌اند.

البته جاودانی این ادعا را در حالی مطرح کرد که سند قطعی در این باره ارائه نکرد و از شنیده‌ها و صحبت‌ها و تحقیقات حرف زد و مشخص نیست که این ادعاها چقدر درست است اما چهره او نشان می‌داد که خیلی مطمئن است. همان طور که انتظار می‌رفت صحبت‌های رضا جاودانی ابعاد جدیدی به پرونده فساد فوتبال در باشگاه مس رفسنجان داد و پای افراد جدیدی را به این قضیه باز کرد. صحبت از یک سری از افراد در صدا و سیما باعث شد تا پای احسان قاضی زاده هاشمی هم به این اتفاقات باز شده و نماینده مجلس و عضو و دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما هم واکنش‌هایی به این اتفاقات داشته باشد. 

قاضی‌زاده هاشمی در مورد اتفاقات اخیر به روزنامه گل گفت: «بعد از طرح موضوعات و وصول بعضی مطالب در شورای نظارت بر صدا و سیما از سه چهار روز پیش در مورد بحث حضور عوامل صدا و سیما در این پرونده بررسی آن در دستور کار شورا قرار گرفت. این بررسی در مورد عوامل مطرح شده چه تهیه‌کننده چه گزارشگر و مجری در دستور کار است. به همین خاطر راجع به عوامل رادیو و تلویزیون مرتبط با این پرونده که ادعاهای مختلفی مطرح شده است از مراجع مختلف پیگیر موضوع هستیم و موضوع در دست رسیدگی قرار دارد. این بار موضوعات واقعا مهمی است که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد چون باید مشخص شود که آیا از بستر برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و شبکه‌های مختلف نقشی در این پرونده داشته اند یا نداشته‌اند.»

با توجه به حضور سالیان سال جادوانی در صدا و سیما و اطلاعات بیشتری که او از داخل این سازمان دارد به نظر می‌رسد که حرف‌های او می‌تواند بیش از قبل به این شایعات و حرف و حدیث ها شکل جدی‌تری بدهد:" البته این موضوع از چند روز پیش و قبل از صحبت‌ها و ادعاهای آقای جاودانی پیگیری شده است و کارشناسان ما در حال رصد و بررسی هستند. موضوعات باید راستی‌آزمایی، رسیدگی و پیگیری شود و این کار از سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شده است. در مورد ادعای فساد در ارکان صدا و سیما به شکل گسترده از مراجع مختلف تحقیق در حال انجام بوده تا بعد از جمع‌بندی و در صورت اثبات فساد به دستگاه قضایی ارجاع داده شوند.»

دیشب در برنامه شبهای فوتبالی، بیانیه‌ای از سوی شورای ورزش صدا و سیما توسط مهدی توتونچی روی وال برنامه به صورت غیرمستقیم علیه فردوسی پور و جاودانی خوانده شد اما خبرگزاری صبا که نزدیکی خاصی به صدا و سیما دارد و اخبارش درباره حوزه تلویزیون، رادیو همیشه کار درست بوده، دیشب خبر داد که شورای ورزش صدا و سیما، هیچ بیانیه و اطلاعیه‌ای نداده است و البته در سامانه های مختلف صدا و سیما هم این اطلاعیه منتشر نشده است! 

در هرحال باید منتظر روزهای آینده ماند و دید که چه اتفاقاتی قرار است بیفتد.

4326