هارمونی چشم‌نواز هافبک‌های بارسلونا و رئال مادرید در تیم ملی آلمان

هارمونی چشم‌نواز هافبک‌های بارسلونا و رئال مادرید در تیم ملی آلمان

پایگاه خبری فوتبالی- شب گذشته، در دیدار افتتاحیه رقابت‌های یورو 2024 آلمان موفق شد با نتیجه پنج بر یک اسکاتلند را مغلوب کند.

به گزارش فوتبالی، رقابت‌های یورو 2024 سرانجام با بازی آلمان و اسکاتلند آغاز شد. این مسابقات با حضور 24 تیم و با میزبانی آلمان برگزار می‌شود. در دیدار افتتاحیه، ژرمن‌ها شروع مقتدرانه‌ای داشتند و توانستند با پنج گل از سد اسکاتلند عبور کنند. شاگردان ناگلزمن با این پیروزی قاطع خط و نشانی جدی برای سایر رقبا کشیدند. فلوریان ویرتز، جمال موسیالا، کای هاورتز، نیکلاس فولکروگ و امره چان، گلزنان تیم ملی آلمان در این مسابقه بودند.

اما جدای از بازیکنانی که در این دیدار گلزنی کردند، شاید بتوان گفت آلمان‌ها بازی سیار و شناور خودشان را مدیون دو هافبک بارسلونا و رئال مادرید هستند. تونی کروس و ایلکای گوندوغان با پاس‌های خط‌شکن و رو به جلوی خود نقش موثری در بازی هجومی و روان مانشافت ایفا کردند.

در گل اول، تونی کروس با یک پاس قطری و دقیق جناح بازی را عوض کرد و همین موضوع باعث شد تا خط دفاعی تیم ملی اسکاتلند باز شود و فلوریان ویرتز، هافبک جوان باشگاه بایر لورکوزن از فضای خالی پشت محوطه جریمه نهایت بهره را برد و گل اول تیمش را به ثمر رساند. تونی کروس در این مسابقه 102 پاس داد که 101 پاس به سلامت به بازیکنان هم‌تیمی رسید.

ایلکای گوندوغان نیز موثر واقع شد. او در گل دوم با پاس عمقی خود کای هاورتز را در موقعیت خوبی قرار داد و پایه‌گذار گل دوم آلمان شد. او در طول بازی وظیفه متصل ساختن خط هافبک به خط حمله تیم ملی آلمان را بر عهده داشت و این کار را به درستی انجام داد.

1428