رسانه آمریکایی: حسن یزدانی، مدعی کسب طلای المپیک پاریس است

رسانه آمریکایی: حسن یزدانی، مدعی کسب طلای المپیک پاریس است

پایگاه خبری فوتبالی- یک سایت آمریکایی در تحلیل وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پاریس مدال حسن یزدانی را پیش‌بینی کرد.

به گزارش فوتبالی، حسن یزدانی آزادکار ۸۶ کیلوگرم کشورمان با کسب مدال طلا در مسابقات رنکینگ جهانی مجارستان موفق شد مدال طلا کسب کند تا صاحب دوبنده ملی در المپیک پاریس شود. 

سایت Flowrestling در گزارشی به تحلیل این وزن در المپیک پاریس پرداخت و با این تیتر "آیا آرون بروکس می‌تواند یزدانی را شکست دهد؟" به کشتی‌گیران این وزن برای کسب مدال اشاره کرد. 

در این گزارش آمده است: حسن یزدانی با اختلاف معتبرترین کشتی‌گیر در این رشته است و باید او را مدعی کسب طلای پاریس دانست. یزدانی دارنده دو مدال المپیک (طلا 2016 و نقره 2020) است و در 7 دوره مختلف (دارنده 3 مدال طلا) در مسابقات جهانی حضور داشته است.

به همان اندازه که افتخارات یزدانی چشمگیر است، چیزی که از آن مهمتر است، تسلط او بر وزن 86 کیلوگرم، منهای دیوید تیلور در 7 سال گذشته است. اگر مسابقات مقابل تیلور را حذف کنید، یزدانی از سال 2017 در مسابقات جهانی و المپیک 26 بر صفر است. از این مسابقات یزدانی در مجموع با امتیاز 238 بر 23 از حریفان خود پیشی گرفت. 

غیر از دیوید تیلور هیچکس در دنیا نزدیک به شکست دادن حسن یزدانی نبوده است. حالا که تیلور در میدان نیست، یزدانی مدعی کسب طلای وزن 86 کیلوگرم است.

علاوه بر او، آرون بروکس و آرتور نایفونوف دو کشتی گیر در جدول هستند که پس از یزدانی محتمل ترین کشتی‌گیران برای کسب طلا محسوب می‌شوند. نکته مهم این است که بروکس و نایفونوف هر دو در سید المپیک حضور ندارند و به طور تصادفی در دسته 86 کیلوگرم قرار خواهند گرفت. این بدان معناست که نایفونوف و بروکس می توانند در همان جدول با حسن یزدانی، مایلز آمینه و دائورن کورگلیف قرار بگیرند!

آرون بروکس وقتی دیوید تیلور را در دو مسابقه متوالی در انتخابی المپیک دیوید تیلور را شکست داد، دنیای کشتی را شوکه کرد. بی دلیل نیست که فکر کنیم آرون بروکس بتواند حسن یزدانی را شکست دهد. با این حال، یزدانی چالشی منحصر به فرد را ایجاد می کند که بروکس احتمالاً هرگز در دوران حرفه ای کشتی خود احساس نکرده است. 

آرتور نایفونوف از روسیه دارنده مدال برنز جهان و المپیک است که 26 سال سن دارد و سه بار در دوران ورزشی خود با یزدانی کشتی گرفته و 3 بر صفر عقب است. در چند سال گذشته نایفونوف همتایان خود در المپیک از جمله دائورن کورولیف، مایلز آمینه، عظمت دولت‌بکوف، جاورال شاپیف، ماگومد رمضانوف و هایاتو ایشی گورو را شکست داده است.

پیش‌بینی مدال:

طلا: آرون بروکس از آمریکا

نقره: حسن یزدانی از ایران

برنز: عظمت دولت‌بکوف از قزاقستان و مایلز آمینه از سن مارینو 

7474