افشاگری‌های جاودانی بر اساس اطلاعاتش از قوه قضاییه: سه عابر بانک آقای داور برای واریز رشوه‌های دریافتی!

افشاگری‌های جاودانی بر اساس اطلاعاتش از قوه قضاییه: سه عابر بانک آقای داور برای واریز رشوه‌های دریافتی!

پایگاه خبری فوتبالی- هر وقت بحث فساد در فوتبال مطرح می‌شود اولین قشری که به ذهن می‌آید داوران هستند افرادی که در فساد می‌توانند نقش گسترده و وسیعی داشته باشند.

به گزارش فوتبالی، پرونده مس رفسنجان هم از این قاعده مستثنی نیست. از همه افرادی که در این فساد درگیر بوده‌اند که بگذریم به مهم‌ترین بخش آن یعنی بخش داوری خواهیم رسید. رضا جادوانی در این مورد هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او در مورد نقش داوران و نحوه گرفتن پول گفت:«داورانی که ادعا می‌شود به اقوام نزدیکشان پول‌ها واریز شده است. عروس‌شان یا فامیل نزدیک آنها شماره حسابی داشتند و بعد از این که ارزها تبدیل به ریال می‌شده پول به آنها واریز می‌شده است. سه صرافی هم مورد بازجویی قراردادند. صرافی‌ها هم گفته‌اند که 400 سکه را به دلار و یورو تبدیل کرده‌اند و وقتی به باشگاه هم رفتند دیدند که سندی در مورد این ارزها وجود ندارد.»

فردوسی پور در برنامه اینترنتی‌اش هم ادعاهایی مطرح کرده‌ مبنی بر این که مسئول کمیته داوران به باشگاه‌ها می‌گفته که به من دلار بدهید که باید دید چقدر درست است و حتی در آن برنامه فردوسی پور گفته است:« یکی از داوران که در کرج موبایل‌فروشی دارد سه کارت داشته که پول‌ها در آن کارت‌ها تقسیم می‌شده است و به دست ایشان(منظور مسئول کمیته داوران) می‌رسیده است. کاری هم که در قبال این داور انجام می‌داده این بوده که بازی‌هایی را به آن داور می‌داده است. کاملا شبیه یک دومینوست که به هر جایش دست بزنی یک بخشی از آن می‌ریزد. نکته دیگر این است که این داورها چه کسانی بودند قرار بود چه کاری انجام بدهند و در کدام بازی‌ها.» چند فیش واریزی هم در برنامه نشان داده می‌شود که مبدا و مقصد واریزی را پوشانده است. 

 سوالی که از جاودانی پرسیده شده این است که آیا او شما سندی در خصوص این رشوه‌ها دارد یا نه که جاودانی پاسخ داده است: «من هم از یکی دو نفر از دوستان در قوه قضاییه این اطلاعات را گرفتم که در حال تحقیق هستند. این ادعاها شده که این حساب‌ها وجود داشته و پول به آنها واریز شده است. طبیعی هم هست که کسی که می‌خواهد رشوه بگیرد مستقیم و به کارت خودش واریز نمی‌کنند و شماره حساب خودش را نمی‌دهد و اگر ما قبول کنیم خودمان را گول زده‌ایم. همه کسانی که در این زمینه پای‌شان گیر است باید نزدیکانشان (خانواده، دوستان نزدیک و اطرافیان) هم مورد بازرسی قرار گیرند. مصداق بارز تضییع حقوق بیت المال است و یک جورهایی دارد از جیب کسانی که دارند مالیات پرداخت می‌کنند می‌رود. برای چه این پول‌ها هزینه شده است؟ برای این که یک مدیرعامل بیاید پزش را بدهد؟»

4326