وعده یوفا عملی شد؛ نمایش کامل جزییات تصمیمات اتاق VAR در اولین دیدار یورو ۲۰۲۴

وعده یوفا عملی شد؛ نمایش کامل جزییات تصمیمات اتاق VAR در اولین دیدار یورو ۲۰۲۴

پایگاه خبری فوتبالی- سیستم جدید تصمیمات VAR در رقابت های یورو ۲۰۲۴ به نمایش در آمد.

به گزارش فوتبالی، کمیته داوران یوفا از چندی پیش اعلام کرده بودند که سیستم نیمه‌ خودکار تشخیص آفساید و فناوری توپ جدید از روش های جدید اتحادیه فوتبال اروپا برای یورو ۲۰۲۴ است که می تواند خطای تصمیمات داوران را به حداقل برساند و مسابقات در آلمان با تعداد خطاهای داوری کمتری برگزار شود.

اما شاید مهم ترین تغییر مربوط به نمایش تصمیمات اتاق VAR برای هواداران حاضر در استادیوم باشد که در دیدار افتتاحیه مورد استفاده قرار گرفت. تصمیمات سیستم بازبینی ویدئویی و فرآیند تأیید یا تغییر نظر داوران وسط در طول مسابقات یورو ۲۰۲۴ با نمایش جزییات در اسکوربورد ورزشگاه‌ ها و تصاویر پخش زنده و‌ برای هواداران به نمایش درمی‌آید. طبق اعلام یوفا این اقدام برای افزایش صحت تصمیمات داوری گرفته شده و باعث می شود هواداران با جزییات کامل در جریان تصمیمات داوران مسابقه قرار بگیرند. در این سیستم جدید توضیحات داوران حاضر در اتاق VAR با جزییات دقیق برای بینندگان منتشر می‌شود و در اختیار شبکه های پخش زنده تلویزیونی هم قرار خواهد گرفت تا برای بینندگان تلویزیونی نمایش داده شود.

در دیدار افتتاحیه رقابت های یورو و روی گل مردود شده‌ تیم ملی فوتبال آلمان و همچنین صحنه اخراج بازیکن اسکاتلند و پنالتی تیم ملی آلمان برای اولین بار از این سیستم رونمایی شد.

۱۰۰۹