فلوریان ویرتز به یک رکورد جالب توجه در یورو رسید

فلوریان ویرتز به یک رکورد جالب توجه در یورو رسید

پایگاه خبری فوتبالی- هافبک خلاق باشگاه بایرلورکوزن و تیم ملی آلمان به یک رکورد جالب توجه رسید.

به گزارش فوتبالی، فلوریان ویرتز ستاره خط میانی باشگاه بایرلورکوزن که با این تیم قهرمانی رقابت‌های بوندسلیگا را کسب کرد در دیدار افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ هم خوش درخشید و زننده گل اول ژرمن ها در این تورنمنت مهم که میزبان آن به شمار می روند لقب گرفت. به این ترتیب فلورین ویرتز سومین بازیکن آلمانی است که اولین گل یک دوره از رقابت‌های یورو را به‌ ثمر می‌رساند و پس از گرد مولر در رقابت های یورو ۱۹۷۲ و کارل هاینز رومنیگه در رقابت های یورو ۱۹۸۰ به این رکورد جالب توجه دست پیدا کرد. ضمن اینکه او با ۲۱ سال و ۴۱ روز سن، جوان‌ترین گلزن آلمان در تاریخ رقابت های یورو لقب گرفت.


اما نکته جالب اینجا است که هردو گلزن جوان تاریخ تیم ملی فوتبال آلمان یک بازی را برای این رکوردشکنی انتخاب کردند. جوان‌ترین بازیکنانی که برای آلمان در یورو گلزنی کرده‌اند در دیدار آلمان و اسکاتلند با این شرایط سنی به این افتخار رسیدند:

۱) فلورین ویرتز (۲۱ سال و ۴۲ روز)
۲) جمال موسیالا (۲۱ سال و ۱۰۹ روز)

از سوی دیگر برای اولین بار در تاریخ مسابقات یورو، دو بازیکن ۲۱ ساله یا کمتر در یک مسابقه برای یک تیم گلزنی کردند که از این حیث هم ویرتز و موسیالا موفق شدند یک آمار جذاب دیگر را هم به نام خود ثبت کنند و احتمالا باید منتظر درخشش آنها در دیگر مسابقات یورو هم باشیم.

۱۰۰۹