مانوئل نویر و یک بازی تا شکستن رکورد بوفون در تاریخ یورو

مانوئل نویر و یک بازی تا شکستن رکورد بوفون در تاریخ یورو

پایگاه خبری فوتبالی- دروازه‌بان تیم ملی فوتبال آلمان می تواند به رکورد جدیدی در تعداد بازی های یورو برسد.

به گزارش فوتبالی، مانوئل نویر با انتخاب شدن به عنوان دروازه بان تیم ملی فوتبال آلمان در دیدار افتتاحیه رقابت های یورو ۲۰۲۴ مقابل اسکاتلند در ورزشگاه آلیانز آرنا مونیخ به رکورد ۱۶ بازی در رقابت های یورو خواهد رسید. در حال حاضر آمار دروازه‌بان ها با بیشترین تعداد بازی در یورو به صورت زیر است:

۱) جان‌ لوئیجی بوفون با ۱۷ بازی
۲) روی پاتریسیو با ۱۶ بازی
۳)  ادوین فن در سار با ۱۶ بازی
۴) مانوئل نویر با ۱۶ بازی

از این جمع فقط دو دروازه بان در فهرست تیم های یورو ۲۰۲۴ حضور دارند که مانوئل نویر دروازه بان ۳۷ ساله تیم ملی فوتبال آلمان و همچنین روی پاتریسیو دروازه بان باتجربه تیم ملی پرتغال که اکنون دروازه بان دو‌م تیم است خواهند بود و مانوئل نویر با توجه به اعتماد یولیان ناگلزمن سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان برای قرار گرفتن در چهارچوب دروازه مانشافت می تواند به رکورد بوفون برسد و حتی این رکورد را هم پشت سر بگذارد و به تنهایی رکورد دار بیشترین تعداد بازی به عنوان یک دروازه‌بان در رقابت های تاریخ یور‌و شود.

جولیان ناگلزمن چند روز قبل در خصوص انتخاب دروازه بان اول تیم ملی فوتبال آلمان گفته بود:" من هیچ بحثی در مورد گلر تیم نخواهم داشت و مانوئل نویر دروازه بان اول ما بوده و خواهد بود. من اجازه نخواهم داد تا هیچ بحثی در این مورد مطرح شود حتی اگر تمام رسانه ها تلاش کنند تا شایعه جدیدی ایجاد شود."

۱۰۰۹