جزئیاتی ازلیگ قهرمانان بانوان آسیا/ پاداش میلیون دلاری قهرمان

جزئیاتی ازلیگ قهرمانان بانوان آسیا/ پاداش میلیون دلاری قهرمان

پایگاه خبری فوتبالی- کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که ۱.۳ میلیون دلار به قهرمان اولین دوره لیگ قهرمانان بانوان آسیا تعلق می‌گیرد.

به گزارش فوتبالی، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) جزئیاتی از اولین دوره مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان بانوان آسیا که از فصل 25-2024 آغاز می‌شود، اعلام کرد.

مطابق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، هشت کشور برتر آسیا (بر مبنای رده‌بندی تیم‌های ملی بانوان در رده‌بندی فیفا) یک نماینده در مرحله گروهی مسابقات خواهند داشت و چهار  تیم دیگری که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، در مرحله مقدماتی تعیین خواهند شد.

14 تیم در دور انتخابی (شامل دو گروه چهار تیمی و دو گروه سه تیمی) با هم رقابت می‌کنند که صدرنشینان این گروه‌ها، به مرحله گروهی لیگ قهرمانان بانوان آسیا صعود خواهند کرد. اردن، مالزی، عربستان و تایلند در دور مقدماتی و چین و ویتنام (به اضافه یک کشور دیگر که هنوز مشخص نشده)، میزبانی بازی‌های هر گروه دور گروهی لیگ قهرمانان بانوان را بر عهده خواهند داشت.

تیم فوتبال خاتون بم به نمایندگی از تیم‌های باشگاهی ایران در مرحله مقدماتی شرکت می‌کند و روز پنجشنبه 28 تیر، رقبای خود را در مرحله مقدماتی می‌شناسد.

با اعلام AFC، تیم‌های حاضر در مرحله گروهی حداقل 100 هزار دلار دریافت می‌کنند و پاداش تیم قهرمان حدوداً به رقم به 1.3 میلیون دلار می‌رسد.

زمان برگزاری دیدارهای لیگ قهرمانان بانوان آسیا در فصل 25-2024 به شرح زیر است:

مرحله مقدماتی: 4 تا 10 شهریور 1403

مرحله گروهی: 15 مهر تا 21 مهر 1403

مرحله یک چهارم نهایی (به‌صورت تک بازی با میزبانی تیمی که در دور گروهی رتبه بهتری کسب کرده است): 2 و 3 فروردین 1404

نیمه نهایی و فینال: 31 اردیبهشت تا سوم خرداد 1404

2636