نامه احساسی کاپیتان مانشافت به هواداران در آستانه آغاز یورو

نامه احساسی کاپیتان مانشافت به هواداران در آستانه آغاز یورو

پایگاه خبری فوتبالی- ایلکای گوندوغان، کاپیتان اول تیم ملی آلمان در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، در آستانه‌ی شروع این رقابت‌ها، در یک نامه‌، با هواداران آلمانی که از این رقابت‌ها میزبانی می‌کنند گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش فوتبالی، او صحبت خود را طرفداران آلمان این‌گونه آغاز می‌کند: «افتتاحیه امشب ساعت ۹ (به وقت محلی آلمان) برای من چیزی فراتر از رویاست. برای هدایت تیم ملی آلمان به عنوان کاپیتان در تورنومنت خانگی بسیار هیجان‌زده هستم. همان‌طور که مسیرمان در چند سال اخیر پر از شکست بوده است، من نیز می‌توانم به زندگی پیچیده خود فکر کنم که چه سختی‌هایی را تحمل کردم و اکنون، علی‌رغم این که به عنوان مهاجر به این کشور آمده‌ام، قرار است در یک تورنومنت مهم ملی، هدایت تیم ملی کشورم را برعهده بگیرم. من فرصت این را دارم که تیمی را هدایت کمک که خاص است و از فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف شکل گرفته است. این عوامل بر خلاف آنچه انتظار می‌رود، ما را قوی‌تر می‌سازد. در کشور ما چنددستگی ناراحت‌کننده‌ای (در موضوع برخورد با مهاجرین) وجود دارد؛ ما می‌خواهیم این‌ بحث‌ها را برای ۴ هفته کنار بگذاریم و با اتحاد، اتفاقی را رقم بزنیم که مردم کشورمان و میلیون‌ها میهمان در آلمان، به ما افتخار کنند.»

هافبک باشگاه بارسلونا درباره شانس قهرمانی یوروی کشورش هم این‌گونه می‌نویسد:«می‌خواهیم قهرمان اروپا شویم. اما اگر هم قهرمان نشویم، دقیقا مانند سال ۲۰۰۶ که من یکی از هوادران حاضر در ورزشگاه بودم، یک افسانه را خلق خواهیم کرد. صادقانه می‌گویم برخی تیم‌ها، انسجام و تمرین بیشتری داشته‌اند؛ اما ما می‌توانیم این قهرمانی اروپایی را در خاک خود جشن بگیریم. لطفا به کمک کنید تا رویای خود را با هم محقق کنیم. ایلکای

1428