شمس آذر و امتیازات خاص در اولین حضور لیگ برتری

شمس آذر و امتیازات خاص در اولین حضور لیگ برتری

پایگاه خبری فوتبالی- شمس آذر قزوین توانست در اولین حضورش در سطح اول فوتبال ایران، با قرارگیری در رتبه هشتم به کار خود در لیگ بیست و سوم پایان دهد. 

به گزارش فوتبالی، شمس آذر آخرین تیم جدول است که تعداد بردهای بیشتری نسبت به تعداد باخت‌هایش دارد و تیم‌هایی که در جدول بعد از شمس آذر هستند، همه باخت‌های بیشتری در قیاس با تعداد بردهای‌شان دارند.  

قزوینی‌ها در فصلی که گذشت موفق به ثبت 11 برد شدند که 4 تا از آن‌ها را باید بردهای اقتصادی بنامیم. شمس آذر در هر دو بازی رفت و برگشت با فولاد در هفته‌های هشتم و بیست و سوم، در بازی با سپاهان در هفته پانزدهم و در مصاف با ملوان در هفته بیست و هفتم، با نتیجه یک بر صفر برنده بازی بودند تا 30 درصد از امتیازات این فصل را با یک گل به دست بیاورند. 

شمس آذری‌ها همچنین در لیگ بیست و سوم، دو بار هم موفق به ثبت کامبک شدند. البته بازگشت‌هایی که نیمه کاره ماند و تنها یک امتیاز برای آن‌ها آورده داشت. در بازی رفت با استقلال در هفته نهم، ابتدا در دقیقه 24 از مهمان عقب افتادند اما در دقیقه 47 بازی را مساوی کردند. باز هم در دقیقه 60 از استقلال گل خوردند و در نهایت در دقیقه 75 بازی را دو بر دو مساوی کردند تا با همین یک امتیاز، مهمان را از قزوین بدرقه کرده باشند. در بازی با پیکان در هفته دهم نیز ابتدا از میزبان در دقیقه 25 عقب افتادند اما در دقیقه 56 بازی را به تساوی کشاندند و با یک امتیاز از تهران خارج شدند. 

مصاف برگشت آن‌ها با پیکان نیز در دقیقه 92، برد را برای‌شان به ارمغان آورد. آن‌ها در هفته بیست و پنجم و در مقابل پیکان ابتدا از حریف پیش افتادند اما بازی در دقیقه 89 به تساوی کشیده شد. نتیجه مساوی یک بر یک پایان کار نبود و رضا جعفری در دقیقه 92 فرشته نجات دقیقی شد و روی پاس مجتبی فخریان دروازه پیکان را باز کرد تا قزوینی‌ها سه امتیاز را در شهرشان نگه دارند. 

سعید دقیقی و شاگردانش در فصلی که گذشت موفق به ثبت 39 امتیاز در جدول رقابت‌ها شدند. امتیازاتی که باید به آن‌ها 3 امتیاز کسر شده به خاطر مسائل انضباطی را نیز اضافه کنیم تا ارزش کار قزوینی‌ها در اولین حضورشان مشخص شود. اگر از آن‌ها امتیاز کسر نمی‌شد؛ آن‌ها جای ذوب آهن را در رده پنجم می‌گرفتند و به جای رتبه هشتم، سه رتبه بالاتر به کار خود در لیگ برتر بیست و سوم پایان می‌دادند.

7899