سقوط دو پله‌ای فوتبال زنان ایران در جدیدترین رده بندی فیفا

سقوط دو پله‌ای فوتبال زنان ایران در جدیدترین رده بندی فیفا

پایگاه خبری فوتبالی- فیفا لحظاتی قبل جدید ترین رنکینگ تیم های ملی فوتبال زنان را اعلام کرد که تیم ملی فوتبال زنان ایران همانند رنکینگ قبلی باز هم دو پله سقوط داشت و در رده شصت و سوم قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی، جدیدترین به روز رسانی رده بندی تیم های ملی فوتبال زنان امروز انجام شد. در این رده بندی تیم ملی فوتبال زنان ایران که ‌در دوره قبل شصت و یکم بود، دو پله سقوط داشت و به رده شصت و سوم رسید. تیم ملی فوتبال زنان ایران از رنکینگ قبلی تا این رنکینگ فقط دو دیدار دوستانه مقابل بلاروس انجام داد و در هر دو بازی شکست خورد تا دو رده سقوط کند. بلاروس اما در این رده بندی چهار پله صعود داشت و از رده پنجاه و نهم به رده پنجاه و پنجم رسید.

تیم ملی فوتبال زنان ایران البته در آسیا همچنان دوازدهم است. تیم های ژاپن، کره شمالی و استرالیا تیم های اول تا سوم آسیا هستند. نکته جالب اینکه ژاپن و کره شمالی در بین ده تیم برتر دنیا قرار دارند که این نشان از سطح بالای فوتبال آسیا در بخش زنان می دهد. ژاپن در رده هفتم و کره شمالی در رده دهم دنیا قرار گرفتند.

در این رده بندی، اسپانیا همچنان در صدر قرار دارد و فرانسه توانست جای انگلیس را در رده دوم جدول بگیرد. انگلیس و آلمان هم در رده های سوم و چهارم ایستادند. اما عجیب ترین اتفاق شاید حضور آمریکا در رده پنجم این رنکینگ باشد. آمریکایی که پر افتخار ترین تیم ملی فوتبال زنان است و معمولا در بین سه تیم اول رنکینگ فیفا قرار می گرفت. آن ها امیدوارند با حضور اِما هیز بر روی نیمکتشان، اقتدار قبل را بدست بیاورند.

۶۰۰۱