محمد قربانی در گفت‌و‌گو با فوتبالی: جوانگرایی تیم ملی به پیشرفت باشگاهها کمک می‌کند / اعتراض هواداران طبیعی بود

محمد قربانی در گفت‌و‌گو با فوتبالی: جوانگرایی تیم ملی به پیشرفت باشگاهها کمک می‌کند / اعتراض هواداران طبیعی بود

پایگاه خبری فوتبالی - از نظر هافبک تیم ملی ایران، جوانگرایی به آینده  این تیم کمک می‌کند.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران با صدرنشینی در گروهش به مرحله پایانی انتخابی جام جهانی صعود کرد. محمد قربانی هافبک تیم اورنبرگ روسیه که یکی از جوانان حاضر در تیم امیر قلعه‌نویی است، صحبتهایش با خبرنگار فوتبالی را از پیشرفت تیمهای آسیایی شروع می‌کند و اینکه برایش فرق نمی‌کند تیم ملی در مرحله بعدی انتخابی جام جهانی با چه تیمهایی همگروه شود:" همه‌ تیم‌های آسیایی پیشرفت کرده‌اند. ازبکستان، اردن، فلسطین و کشورهایی که اصلا فکرش را نمی‌کردیم توانسته اند فوتبال قدرتمندی را در آسیا به نمایش بگذارند بنابراین؛ با هر تیمی هم‌گروه شویم گروه سختی را داریم."

از محمد قربانی درباره شعار برخی طرفداران تیم ملی در پایان بازی با ازبکستان پرسیدیم. شعارهایی که نشان می‌داد آنها از سبک بازی تیمشان راضی نیستند. پاسخ قربانی را بخوانید:" مردم ایران همیشه توقع بُرد از تیم ملی را دارند و این کاملا طبیعی است. به نظرم تیم‌های آسیایی خیلی پیشرفت کرده‌اند و این کار را برای ما سخت می‌کند. امیدوارم در مرحله‌ی بعد نتایج خوبی بدست بیاوریم."

قربانی که بازیکن مورد اعتماد سرمربی تیم ملی است امیدوار است بتواند جواب این اعتماد را بدهد:" اعتماد قلعه نویی به من نظر لطف ایشان و کادر فنی است. امیدوارم با عملکردم در زمین نظر مثبت سرمربی را جلب کنم و بتوانم به تیم ملی کشورم کمک کنم. آقای قلعه‌نویی جز باتجربه‌ها و اسطوره‌های فوتبال ایران هستند و تیم ملی با ایشان می‌تواند نتایج خوبی را کسب کند."

قربانی این فرصت را پیدا کرده که در تیم ملی با بازیکنان بزرگی همبازی شود:" کار کردن با بازیکنان بزرگ تیم ملی اتفاق بسیار خوبی است خصوصا بازی با آقای علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی که جز افتخارات فوتبال ایران هستند. در این چند ماه که در اردوی تیم ملی بودیم بازیکنان قدیمی‌تر سعی می‌کنند به بازیکنان جوان کمک کنند و سعی دارند بازیکنان دیگر هم پیشرفت کنند. جا دارد در اینجا از بازیکنان تیم ملی که از بازیکنان جوان حمایت می‌کنند تشکر کنم."

طبیعی است که هافبک جوان تیم ملی با پروژه جوانگرایی در تیم ملی موافق باشد:" به نظر من جوانگرایی کمک زیادی به آینده تیم ملی می‌کند. بازیکنانی که رفته رفته به تیم ملی اضافه می‌شوند انگیزه‌ بالایی برای کمک به تیم ملی دارند. خدا را شکر آقای قلعه‌نویی به فوتبال بازیکنان جوانان اعتقاد دارد. از ایشان و کادر فنی تیم ملی تشکر می‌کنم که این راه را برای بازیکنان جوان باز کردند. بازیکنان جوان انگیزه بالایی پیدا می‌کنند که در باشگاه‌هایشان تلاش بیشتر داشته باشند و با انگیزه و هدفی که دارند به تیم ملی بیایند."

از قربانی در مورد شرایطش در تیم اورنبرگ پرسیدیم. او می‌گوید:" روزهای ابتدایی که به روسیه رفته بودم شرایط کمی برایم سخت بود ولی رفته رفته شرایط برایم بهتر شد و توانستم با سرمربی و بازیکنان تیم هماهنگ شده و جایگاه خودم را بدست بیاورم. نسبت به زمانی که وارد اورنبرگ شدم آخر فصل رتبه‌ بهتری را در جدول بدست آوردیم‌. خدا را شکر توانستم به تیمم چه در لیگ و چه در جام حذفی کمک کنم."

بخش پایانی صحبتهای هافبک سابق سپاهان درباره حضور این تیم در مرحله نیمه نهایی جام حذفی است:" سپاهان در جام حذفی بازی سختی را در پیش دارد. برای تیم سپاهان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در این راه سخت موفق شوند."

گفت و گو از مریم صمدی

6768